دستکش ضد برش چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از تجهیزات ایمنی که در زمان استفاده از ابزار و لوازم پرخطر باید مورد توجه قرار گیرد، دستکش ضد برش است. این دستکش ها به گونه ای طراحی شده در زمان انجام کارهای مختلف مانند آشپزی، کار با ابزار آلات تیز و برنده، کار با برق و… از دست ها در برابر آسیب های مختلف محافظت می کند. در این مقاله سعی داریم تا شما را دستکش ضد برش، نحوع ساخت و کاربردهای آن به طور کامل آشنا کنیم.

دستکش ضد برش چیست؟

دستکش ضد برش چیست

دستکش ضد برش نوعی دستکش است که می توان در زمان انجام کارهای پرخطر مانند استفاده از چاقو، ابزار تیز و… از دست ها محافظت کرد. در واقع این دستکش ها به نوعی در زمره تجهیزات محافظ شخصی به شمار می آید. مهمترین ویژگی این دستکش ها که آن را از سایر انواع دستکش، تفکیک می کند، مقاومت بالای آن در برابر خطر است که برخلاف نام آن کاملا منعطف، نرم، و نازک است. با این وجود این قابلیت را دارد که مانع زخم شدن و آسیب دیدن دست می شوند. در ساختار این نوع از دستکش از مواد کامپوزیتی ترکیب شده با مش فولادی ضد زنگ، فایبرگلاس و الیاف نخ مصنوعی استفاده شده است که مقاومت آن را در برابر انواع آسیب ها افزایش می دهد.

مرکز فروش تجهیزات ایمنی هترمن عرضه کننده بهترین نوع دستکش های ضد برش است که شما می توانید به تناسب نیاز خود انواع این دستکش ها را خریداری کنید.

دستکش های ضد برش چگونه ساخته میشوند؟

این دستکش ها با استفاده از ماشینهای بافندگی است که میزان ضخامت و مقاوم دستکش ها با آن تعیین نیز می شود. دستکش های ضدبرش از نوع گیج 7 به بالا است، یعنی تراکم بافت این دستکش ها بسیار بالا بوده از همین رو مقاومت آن در برابر برش زیاد است. پس از آن با قالب گیری از لاتکس یا پلیمر برای کف دست و قسمت انگشتان استفاده می شود.

جنس دستکش ضد برش چیست؟

در ساخت دستکش ضد برش مانند انواع لباس کار از متریال مختلفی استفاده می شود. دستکش های ضدبرش دارای ساختار زیر می باشد:

  1. پلی استر: باعث افزایش استحکام دستکش در برابر برش و سوراخ شدن می شود که برای کارگاه های ساختمانی و کارهای سخت افزاری مناسب است.
  2. نایلون: مقاومت بالایی در دستکش ها در برابر سایش و جذب رطوبت ایجاد می کند از همین رو می توان برای فعالیت های حوزه مونتاژ، الکترونیک، جابجایی کالا استفاده کرد.
  3. داینما: باعث کاهش وزن و در عین حال افزایش استحکام دستکش می شود. شما می توانید برای تهیه مواد غذایی، فولاد، خودرو و صنایع ساختمانی از این دستکش های مقاوم در برابر آب، مواد شیمیایی و اشعه ماورابنفش استفاده کیند.
  4. کولار: از دستکش هایی که این ترکیب در آن ها به کار رفته گزینه مناسبی برای استفاده در محیط هایی در معرض حرارت مانند آشپزخانه، آماده سازی مواد غذایی، صنایع شیشه و خودرو مناسب است.
  5. توری فلزی: اگر در کار خود با ابزارهای تیز سروکار دارید مانند قصابی دستکش های دارای این متریال بهترین گزینه است.

دستکش ضد برش چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای دستکش ضد برش

از آنجا که دستکش های ایمنی دارای ایمنی بالا هستند از همین رو می توانید به راحتی از آن در کیف ابزار خود قرار دهید. از مهمترین کاربردهایی که می توان از این دستکش ها داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغبانی
  • قصابی
  • کارگاه های نجاری
  • کار با چاقو و اره
  • کشاورزی
  • صنایع حمل و نقل و بسته بندی
  • کارگران ساختمانی
  • جوشکاری
  • شیشه بری

انواع دستکش ضد برش بر اساس کاربرد

دستکش ضد برش بر اساس کاربرد

دستکش ایمنی ضد برش می تواند بر اساس کاربرد، در انواع زیر دسته بندی شود:

1- ضد برش چاقو:

شما می توانید از این دستکش ها برای مصارف خانگی در محیط آشپزخانه و حتی رستوران ها استفاده کنید. دستکش هایی با رویه ای نخی و کفی ژله ای که کار با آن بسیار آسان اما ایمنی دست ها در آن بسیار بالا می باشد.

2- ضد برش اره:

این دستکش به دلیل حساسیت بیشتر از چاقو از مقاومت بیشتری برخوردار است. در این دستکش ها از الیاف فلزی برای افزایش مقاومت دستکش در برابر اجسام تیز استفاده شده است. پلی استر، لاتکس و نیتریل از جمله متریالی است که برای رعایت اصول ایمنی افراد طراحی شده است.

3- ضد برش قصابی:

همانطور که از نام این دستکش ها بر می آید، کاربری آن برای کسانی است که در زمینه قصابی فعالیت دارند. میزان الیاف فلزی به کار رفته در این دستکش ها بسیار بیشتر از موارد قبلی است و حتی ممکن است روی دستکش به طور کامل از زنجیرهای فولاد ضد زنگ استفاده شده باشد. به این دستکش ها زنجیزی نیز گفته می شود. به دلیل فعالیت خاص قصاب ها این دستکش ها برای این شغل طراحی شده است.

نکته مهمی که لازم است بدانید اینکه دستکش های ایمن مانند لباس جوشکاری و دیگر تجهیزات ایمنی، کمک می کند تا افراد در زمان انجام فعالیت های پرخطر از آسیب های احتمالی در امان باشند. برای این منظور شما می توانید اقلام مختلف ایمنی کار را از مرکز فروش هترمن خریداری کنید.

انواع دستکش ضد برش از نظر ساختار

دستکش ضد برش از نظر ساختار

دستکش های ضد برش انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن اشاره می شود

  1. دستکش ضد برش فولادی: این دستکش دارای بافت فولادی و زنجیری در ساختار خود است که دست ها را در برابر برش، پارگی یا سوراخ شدن توسط اجسام تیز و برنده حفاظت می کند. از همین رو کسانی که با ماشین آلات سنگین، لوازم تیز مانند تراشکاری، سنگبری، قصابی، جوشکاری و… سرو کار دارند باید برای افزایش ایمنی از این دستکش ها در حین کار استفاده کنند.
  2. دستکش دارای لایه حفاظتی پلیمری: در این دستکش ها از یک لایه لاستیکی در قسمت کف دست و انگشتان استفاده شده است. جنس این لایه از الیاف مصنوعی یا طبیعی است که عمدتا می تواند لاتکس، پلی استر یا نیتریل باشد. مقاومت این دستکش ها در مقایسه با نوع اول کمتر است با این وجود برای مشاغلی مانند نجاری می توان از آن استفاده کرد. در نظر داشته باشید که از این دستکش نمی توان برای مشاغلی مانند قصابی استفاده کرد.

ویژگی‌های دستکش ضد برش استاندارد

از مهمترین ویژگی های این دستکش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت بالا در برابر برش، خراش و فرو رفتن اجسام تیز

مقاومت حرارتی

انعطاف پذیری بالا و راحت بودن کار با آن

مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی

قابلیت شستشو و استفاده چندباره

خرید دستکش ضد برش

زمانی که می خواهید برای خرید دستکش ضد برش باید به موارد مختلفی توجه کنید. اما مهمترین نکته، انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید این وسیله است. فروشگاه های معتبر دستکش هایی با کیفیت بالا و استاندارد ارائه می کنند از همین رو می توانید در زمان کار از ایمنی این دستکش ها مطمئن باشید. خرید دستکش های مناسب ضد برش از فروشگاه هترمن بهترین انتخاب است.

نکاتی جهت انتخاب و خرید دستکش ضد برش

زمانی که برای خرید دستکش های ضدبرش اقدام می کنید لازم است، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • توجه به بافت و ساختار آن
  • ابعاد و اندازه های دستکش متناسب با سایز دست
  • ضخامت مناسب
  • دارای استانداردهای لازم

دستکش های ضد برش نیز مانند دستکش عایق برق اگر فاکتورهای لازم را دارا باشد، می تواند شما را در برابر آسیب های احتمالی به دست ها حفاظت کند.

قیمت دستکش ضد برش

قیمت دستکش ضد برش به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زمان خرید باید به آن توجه کنید:

  • الیاف استفاده شده در آن
  • تکنولوژی تولید دستکش
  • کیفیت دستکش ضد برش
  • قابلیت های ویژه
  • جنس دستکش
  • برند شرکت تولید کننده

مرکز فروش تجهیزات ایمنی هترمن

مرکز فروش تجهیزات ایمنی هترمن

خرید لوازم ایمنی کار از فروشگاه های معتبر و باسابقه مهمترین نکته ای است که باید مورد توجه باشد. مرکز فروش تجهیزات ایمنی هترمن یکی از شرکت های باسابقه و البته باتجربه در زمینه فروش لوازم ایمنی کار است که شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین اقلام مورد نظر را از آن خریداری کنید.

نتیجه گیری

دستکش ضد برش یکی از لوازم ایمنی است که افراد می توانند براساس نوع فعالیت خود آن را تهیه کنند. به طور مثال اگر فرد به صورت مداوم با لوازم تیز و برنده سروکار دارد، مانند قصابی، قطعا استفاده از دستکش هایی که میزان آسیب های احتمالی به دست ها را کاهش می دهد ضروری است. این دستکش ها در انواع مختلف و با میزان متفاوت ایمنی به افزایش ایمنی فرد در حین کار کمک می کند.

سوالات متداول (حداقل سه مورد)

1- مهمترین نکات در زمان خرید دستکش ضد برش چیست؟

  • کیفیت دستکش
  • الیاف استفاده شده در آن
  • تکنولوژی تولید دستکش
  • قابلیت های ویژه
  • جنس دستکش
  • برند شرکت تولید کننده

2- انواع دستکش ایمنی ضد برش براساس ساختار چیست؟

  • فولادی
  • پلیمری

3- انواع دستکش ایمنی بر اساس کاربرد چیست؟

  • ضد برش اره
  • ضد برش چاقو
  • ضد برش قصابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 3 =