8 نکته ایمنی در منطقه راه سازی

طبق آمار موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی (NIOSH) ، حدود 20،000 نفر که در صنعت ساخت و ساز کار می کنند سالانه در تصادفات مربوط به پروژه های جاده و بزرگراه آسیب می بینند. شایعترین علت تصادفات در پروژه های راه سازی شامل موارد زیر است:

  • سقوط هایی که در نتیجه سطح یا لبه های ضعیف ساخته نشده اند و از محافظت کافی برخوردار نیستند
  • برق گرفتگی در نتیجه تماس با سیم های زنده یا خطوط برق
  • تجهیزات چرخشی یا قطعاتی که به درستی محافظت نمی شوند ، در نتیجه لباس یا اندام گرفته می شود
  • تأثیراتی که در نتیجه پرواز اشیا ایجاد می شود
  • برخورد خودروها

به همین دلایل است که سازمانهایی از جمله اداره بهداشت و ایمنی شغلی (OHSA) استانداردهای ایمنی محیط کار را برای کمک به کاهش تصادفات در مناطق کار ایجاد کردند. با این حال ، این احتمال وقوع حوادث را لغو می کند. لطفاً برای ارتقا ایمنی در مناطق کار راه سازی 8 نکته زیر را ببینید.

8 نکته ارتقا ایمنی محیط کار راه سازی

1. لباس هایی بپوشید که دید بالایی دارند

لباسهای دید بالا در رنگهای روشن فلورسنت موجود است و می توان آنها را در روز یا شب استفاده کرد. این نوع لباس باعث می شود تا یک کارگر در شرایط مختلفی برجسته باشد. در طول شب و در محیط های دید ضعیف ، استفاده از جلیقه و لباس فرم بازتابنده توصیه می شود. به دلیل ماهیت انعکاسی ، دید آنها را ممکن می کند. جلیقه و لباس فرم فلورسنت برای شب و در محیط های دید ضعیف توصیه می شود. لباس هایی که دارای دید بالا هستند اغلب شامل بازوبند ، کلاه و جلیقه هستند.

2. شناسایی خطرات احتمالی محل کار

شناسایی خطرات احتمالی در محل کار در صورت امکان اجتناب از آنها را آسان تر می کند. همچنین انجام بازرسی ها برای شناسایی خطرات احتمالی جدید نیز مهم است ، زیرا با ادامه کار ممکن است خطرات جدید زیست محیطی بوجود آید و خطرات جدیدی ایجاد شود که قبلاً از آنها آگاهی نداشتید. تجهیزات ممکن است فرسوده شوند ، تعمیر و نگهداری ممکن است نادیده گرفته شود و روند کار خود تغییر کند.

با انجام بازرسی های منظم می توانید خطرات احتمالی را شناسایی کرده و به نوبه خود از حوادث جلوگیری کنید. همچنین شناسایی نقاط کور هنگام کار با تجهیزات و رعایت دستورالعمل ها در مورد استفاده ایمن از تجهیزات بسیار مهم است.

3. از دیدبان ایمنی استفاده کنید

دیدبان ایمنی به شخصی گفته می شود که در اطمینان از انجام شغل در ایمن ترین حالت ممکن خبره باشد. این امر به شما در جلوگیری از حوادث و صدمات در محل کار کمک می کند. این پرسنل همچنین وظیفه هشدار دادن به هرگونه رویکرد غیر ایمن به یک شغل یا پروژه را بر عهده دارند.

پرسنل باید در طول کارهایی که به آنها اختصاص داده شده است در آن شغل خاص باقی بمانند و فقط باید هربار یک وظیفه مانند بارگیری و تخلیه ماشین آلات یا تجهیزات را از یک وسیله مشاهده کنند. آنها همچنین باید بدانند که ایستادن در کجا مجاز و ایمن است و همچنین مناسب ترین حرکات استفاده شده هنگام سیگنال دهی به ارتباط با رانندگان وسیله نقلیه برای جلوگیری از تصادف.

4. درک و استفاده از سیگنال های ارتباطی

برقراری ارتباط شفاف به منظور حفظ ایمنی و افزایش بهره وری در یک سایت ساختمانی امری حیاتی است. وقتی صحبت از سیگنال های ارتباطی می شود ، باید تمام تیم موافقت کنند. کارکنان همچنین باید معنی هر سیگنالی را که قرار است در ارتباطات در محل کار استفاده شود ، درک کنند.

بعضی از روشهای ارتباطی برای بعضی از کارها مناسب ترند. به عنوان مثال ، استفاده از سیگنال های دستی هنگام بارگیری یا تخلیه تجهیزات از وسیله نقلیه و هنگام ورود یا خروج وسیله نقلیه به ایستگاه کاری مناسب است.  شما همیشه باید با کارگرانی که در اطراف محل کار شما هستند ارتباط برقرار کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه از جهت ایمنی در یک وضعیت هستند.

5- کمربند ایمنی ببندید

هنگام کار با ماشین آلات در مناطق کار ، از کمربند ایمنی یا مهار مناسب استفاده کنید. بدون در نظر گرفتن مسافت کلی از مسیری که طی می کنید ، هرگز بدون درگیر شدن کمربند ایمنی با وسیله نقلیه کار نکنید.

6. احتیاط کنید

هنگام استفاده از تجهیزات کار یا رانندگی با وسایل نقلیه مهم اطمینان از رعایت بالاترین درجه احتیاط است. هرگز تصور نکنید که یک راننده کامیون شما را در حال آمدن دیده یا شخصی که مشغول کار با ماشین آلات است ، می داند که شما آنجا هستید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از نزدیک شدن به راننده وسیله نقلیه ، علامت گذاری کرده اید که قصد عبور یا نزدیک شدن به یک خط خاص را دارید یا از اینکه شخص در حال کار با تجهیزات است ، آن را خاموش می کند.

7. ترمزها را درگیر کنید

همیشه پس از استفاده از ترمز دستی یک وسیله نقلیه یا تجهیزات ساختمانی اطمینان حاصل کنید. در هنگام پارک روی شیب همیشه اطمینان حاصل کنید که اگر شیب رو به پایین در پشت وسیله نقلیه قرار دارد از بلوک توقف استفاده کنید. اگر شیب در مقابل لاستیک ها است ، به عنوان یک مرحله اضافی برای احتیاط ، از یک بلوک اضافی استفاده کنید.

8- ایده آل است که شما آب کافی به بدن برسانید

کار ساخت و ساز به خصوص در طول تابستان ضرر خواهد دید. بنابراین ، ایده آل این است که شما بین شیفت ها برای اهداف آبرسانی استراحت کنید. عدم انجام مراقبت های بهداشتی مناسب ممکن است به دلایلی مانند خستگی بیش از حد منجر به آسیب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − چهار =