7 نکته ایمنی برای کاهش حوادث معدن

کار در معدن کاری خطرناک است. در اوایل سال جاری ، یک مرد در یک تصادف در یک معدن مس در استرالیا کشته شد. تصادفی دیگر در معدن ذغال سنگ در جنوب غربی چین منجر به کشته شدن 22 نفر شد. در حقیقت ، چین خطرناک ترین معدن های جهان را در اختیار دارد و مقامات در تلاش برای اجرای قوانین ایمنی برای کاهش حوادث معدن هستند.

اگر قصد استخدام در معدن را دارید ، بسیار مهم است که اقدامات ایمنی زیر را انجام دهید تا وقت خود را در معادن تا حد ممکن بدون دردسر نگه دارید.

1. خطر را نادیده نگیرید

اولین قدم برای حفظ امنیت خود این است که این واقعیت را بدانید که کار در معدن خطرناک است. بپذیرید که صنعت معدن ذاتاً پر از خطر است و هر لحظه در محل کار هوشیار باشید. مواظب همکاران خود باشید و هرگز مراقب خود نباشید. حوادث با تأثیر عمده می توانند در یک لحظه بی احتیاطی رخ دهند.

2. وظایف خطرناک نیاز به برنامه ریزی و ارتباط دارد

هنگام برنامه ریزی وظایف ، فقط به فکر انجام کامل آنها تا حد ممکن کارآمد نباشید. برای نیازهای ایمنی وقت و هزینه اضافی اختصاص دهید. هنگام تلاش برای رسیدن به ضرب الاجل ها یا بالا بردن کیفیت کار ، هرگز ایمنی کارمندان خود را به خطر نیندازید.

تمام خطرات از جمله احتمال تصادف باید ارزیابی شود ، سعی کنید تا حد ممکن خطرات را از بین ببرید. در مواردی که هنوز خطری وجود دارد ، دستورالعمل های روشنی را در اختیار تیم خود قرار دهید و در مورد نحوه کاهش آن به آنها آموزش دهید. در صورت لزوم ، در صورت بروز خطر با آن مقابله کنید.

3. آموزش حرفه ای داشته باشید

همه اعضای تیم باید به طور منظم آموزش ایمنی را ببینند. این فقط نباید در مورد اعضای جدید تیم اعمال شود. حتی برای کارمندان باسابقه باید در دوره های تازه آموزی شرکت کنند. جلسات آموزش ایمنی که شامل تئوری و مولفه های عملی هستند می تواند بسیار مفید باشد.

کارگرانی که وظایف سنگینی را بر عهده می گیرند ممکن است برای بررسی سلامت و تناسب اندام اعزام شوند تا مشخص شود آیا قادر به قبول مطالبات جسمی کار خود هستند.

4- همیشه از تجهیزات ایمنی استفاده کنید

تعداد زیادی تجهیزات ایمنی وجود دارد که کارگران معدن برای محافظت از آنها از کلاه ایمنی گرفته تا عینک ایمنی و دستکش از آنها استفاده می کنند. ضروری است که همه کارگران همیشه از تجهیزات ایمنی لازم استفاده کنند. به عنوان مثال داستان های بی شماری از نجات کارگران توسط کلاه ایمنی وجود داشته است.

5. بر تیم خود نظارت کنید

همه اعضای تیم باید بدون استثنا از دستورالعمل های ایمنی پیروی کنند. یک سرپرست همچنین باید در پیگیری و اجرای قوانین کوشا باشد. هرگز اجازه ندهید تعداد بیشتری از افراد مجاز به سایتی وارد شوند. سرپرستان همچنین باید از محل اقامت همه اعضای تیم در طول هر شیفت اطلاع داشته باشند.

به همین ترتیب ، کلیه کارگران باید در جریان آنچه اعضای تیم همکارشان در طول روز انجام می دهند ، مطلع شوند. هرگز به هیچ یک از اعضای تیم اجازه ندهید که قوانین ایمنی را بدون اخطار یا در صورت نافرمانی مکرر ، عواقب مناسب را نقض کنند.

6. مراحل ایمنی خود را ثبت کنید

وقتی حوادث اتفاق می افتد ، همه اعضای تیم باید دقیقاً بدانند که چه کاری باید انجام دهند. رویه های ایمنی باید به وضوح مشخص شود. هنگام ثبت روش های ایمنی ، حوادث مختلفی را که ممکن است رخ دهد ، آنچه باید انجام شود و با چه کسی باید تماس بگیرید را شرح دهید.

رویه های ایمنی باید به طور برجسته در مکانهایی نمایش داده شود که اعضای تیم بتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

7. آخرین استانداردهای ایمنی را دنبال کنید

اطمینان حاصل کنید که کلیه تجهیزات ایمنی به طور منظم سرویس می شوند و از آخرین استانداردهای ایمنی برخوردار هستند. هرگز سعی نکنید در تجهیزات ایمنی صرفه جویی کنید. اگر موردی دیگر با استانداردهای ایمنی موجود مطابقت ندارد ، آن را تعویض کنید ، حتی اگر این به معنای افزایش هزینه ها یا به تأخیر انداختن یک پروژه باشد. هرگز اجازه ندهید که کارکنان از تجهیزات ایمنی منسوخ شده ، حتی برای مدت زمان کوتاه استفاده کنند.

تعداد حوادث مربوط به ایمنی در صنعت معدن زیاد است. متأسفانه می توان جلوی برخی از فجایع رخ داده را گرفت. اشتباهاتی را که دیگران مرتکب شده اند تکرار نکنید. در حالی که خطرات هرگز به طور کامل برطرف نمی شوند ، رعایت نکات بالا می تواند کمک قابل توجهی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 15 =