4 چالش اصلی برای مدیر ایمنی در دوران شیوع کرونا

کووید 19 یا ویروس کرونا چالش های خاصی را برای مدیر ایمنی ایجاد کرده است. در مورد چالشهای مربوط به مشاغل و کارمندان مطالب زیادی نوشته شده و در مورد آنها صحبت شده است ، اما در مورد چالشهای متخصصان سازمانهایی که مسئولیت بهداشت و ایمنی را دارند ، بسیار اندک است. یک نظرسنجی اخیر که توسط گروهی صنعتی در آوریل 2020 انجام شد ، نشان داد که 38٪ از متخصصان HR و OHS به شدت تحت فشار هستند.

وظایف مدیر ایمنی و بهداشت چیست؟

درک اینکه یک مدیر ایمنی و بهداشت چه کاری انجام می دهد به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال ، کارهای روزمره بسته به صنعتی که در آن کار می کنند ، اندازه شرکتی که در آن کار می کنند و عناوین مشخص شده متفاوت است. نقش ها و مسئولیت های مدیران بهداشت و ایمنی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نظارت بر خطرات و خطرات بهداشتی و ایمنی در محل کار
  • مشاوره دادن به کارمندان در مورد چگونگی به حداقل رساندن یا در نهایت جلوگیری از خطرات و خطرات در محل کار
  • وظایف کمک های اولیه / پرستاری
  • اطمینان از اینکه تجارت از نظر قانونی با کلیه قوانین ایمنی و بهداشت مطابقت دارد
  • کار و آموزش همه کارمندان برای مدیریت ، نظارت و بهبود استانداردهای بهداشت و ایمنی در محل کار
  • مسئولیت کلیه بازرسی های ایمنی در محل کار (به عنوان مثال ، نظارت بر سطح صدا در یک انبار)
  • کمک به ایجاد و مدیریت سیستم ها و سیاست های نظارت بر ایمنی و بهداشت در محل کار
  • مدیریت رویه های اضطراری (مانند تمرینات اعلام حریق) و سازماندهی تیم های اضطراری مانند آتش نشانان و کمک های اولیه
  • ارائه توصیه های عمومی بهداشت و ایمنی به کلیه کارکنان

درک اینکه یک مدیر ایمنی و بهداشت چه کاری انجام می دهد به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال ، کارهای روزمره بسته به صنعتی که در آن کار می کنند ، اندازه شرکتی که در آن کار می کنند و عناوین مشخص شده متفاوت است. نقش ها و مسئولیت های مدیران بهداشت و ایمنی می تواند شامل موارد زیر باشد:

مدیران ایمنی و چالش سلامت کارگران و کارکنان در شرایط ویروس کووید 19

برخی از یافته های اولیه در مورد یک مطالعه در حال انجام در دانشگاه گریفیت چهار چالش اصلی مدیران ایمنی را شناسایی کرده است. در این مقاله ، ما در مورد این یافته ها بحث می کنیم و نکاتی را برای غلبه بر برخی از چالش های مدیران ایمنی ارائه می دهیم.

چگونه می توانیم با توجه به محدودیت های موجود در خط مقدم وبا خیال راحت کار کنیم؟

یکی از اولین چالش های مدیران ایمنی ، همگام بودن با محدودیت های کویید 19 است که اغلب تغییر می کنند. محدودیت های مربوط به فاصله اجتماعی، وقتی ما برای زندگی با کویید حرکت می کنیم ، تغییر می کند. در ابتدای بحران ، سازمان ها باید یک برنامه برای راهنمایی محل کار خود در مورد اینکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در صورت بروز علائم کارمندی چه کارهایی انجام دهند ، تهیه کنند. در ابتدا محل کار برای همه کارکنان غیر ضروری و بازدیدکنندگان را ممنوع کنید.

فضای کار باید برای ایجاد فاصله بیشتر بین اعضای تیم تنظیم شود. اگر در یک دفتر مشترک کار می کنید یا در اتاق جلسات جمع می شوید ، باید از هر جهت 2 متر از دیگران فاصله داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر فضای کاری که در آن هستید 100 متر مربع (10 متر در 10 متر) باشد ، فقط می توانید 25 نفر را در آن اتاق داشته باشید.

سپس مشکل سفر به محل کار و مسائلی مانند فاصله فیزیکی حمل و نقل عمومی و لمس سطوح مشترک وجود دارد. اگر در ساختمانی بلند کار می کنید ، مسئله محدودیت تعداد افرادی که به طور همزمان از آسانسور و پله استفاده می کنند وجود دارد. تنظیم زمانهای شروع و پایان کار و چرخاندن لیست های 7 روزه هفته می تواند از ازدحام جلوگیری کند. بنابراین ، بسیاری از کارمندان غیر ضروری باید کار خود را در خانه ادامه دهند. محدودیت های تغییر یافته به این معنی است که نیازهای فیزیکی کار و مسافرت باید مرتباً تجدید نظر شود تا راه حل های کاربردی و عملی ارائه شود.

آیا هنگام معرفی راه حل جدید برای کووید 19 خطرات جدیدی ایجاد می کنیم؟

مدیران ایمنی نگران تأثیرات محدودیت کووید بر خطرات مانند خستگی و تأثیرات روانشناختی بر سلامت روان ناشی از دوره های طولانی دوری از خانواده و دوستان هستند.

با گذشت زمان مدیران ایمنی تا نقطه شکست ، همگام بودن با تغییرات و مدیریت کارمندان خود از راه دور ،ممکن است منابع از فعالیت های ایمنی “تجارت معمول” دور کند. عدم تمرکز مدیران ایمنی بخاطر خطر آزاردهنده ای که با کاهش کنترل ریسک در طول زمان با آن روبرو است ، نگران می کند.

چالش های مدیر ایمنی این است که اگر محدودیت ها برای مدت طولانی برقرار باشد ، چگونه می توانند محل کار خود را ایمن نگه دارند. تا زمانی که نتوانیم یک واکسیناسیون کامل ایجاد کنیم ، محدودیت های فاصله فیزیکی احتمالاً حداقل تا انتهای سال 2021 باقی خواهد ماند.

اگر مدیران ایمنی توپ را به زمین بیندازند و در طی همه گیری صدمات جسمی و روانی افزایش پیدا کنند ، احتمالاً برخی از پیامدهای جدی وجود دارد. ناظران بهداشت و ایمنی ممکن است سازمان ها و رهبران آنها را به دلیل جرایم کیفری تحت قانون ایمنی و بهداشت تحت پیگرد قانونی قرار دهند. ممکن است ادعاهایی برای جبران خسارت در چارچوب مقررات قربانیان قوانین بهداشت و ایمنی مطرح شود.

  • ادعاهای جبران خسارت کارگران برای آسیب روانی
  • اقدامات نامطلوب و ادعاهای محافظت عمومی تحت رژیم روابط صنعتی

هر یک از موارد فوق ممکن است اعلان ها و تحقیقات توسط نهادهای مربوطه صنعت حرفه ای را در پی داشته باشد که منجر به اقدامات طبقاتی و سایر اقدامات غیر مجاز شود.

محدودیت های کویید 19 زمان کمی برای مشاوره با سهامداران میدهد

سومین مسئله ای که مدیران ایمنی را به چالش می کشد ، هماهنگی و مشاوره با چندین ذینفع است. از آنجا که آنها باید در حین پرواز تصمیم بگیرند ، زمان کمی برای مشاوره وجود دارد ، که طبق قانون کار ، بهداشت و ایمنی (2011) یکی از الزامات است. همچنین ، برای سازمانهایی که با چندین پیمانکار فرعی کار می کنند ، تصمیماتی که در بالا گرفته می شود ممکن است عواقب ناخواسته ای برای آنها داشته باشد و اثر موجی ایجاد کند.

بسیاری از افراد تأثیر آن بر سلامت روان را احساس می کنند. وقت آن است که دوباره فکر کنید که چگونه سلامت روانشناختی کارمند خود را مدیریت می کنید و وظایف خود را در زمینه مراقبت انجام می دهید. آموزش درمورد موضوعات بهداشت روان که اطلاعاتی در مورد کارها و چگونگی افزایش تاب آوری آنها فراهم می کند ، یک گام مثبت برای حمایت از کارمندان شما در این زمان دشوار است.

آموزش جامع بهداشت روان با استفاده از یادگیری خرد برای آموزش استراتژی های مقابله و تشویق جستجوی کمک میکند. نمونه هایی از آموزش ها که به کاهش استرس و آموزش علائم و نشانه های کاهش سلامت روان کمک می کنند عبارتند از:

  • کمک به کارکنان در زمینه نگرانی های بهداشت روان
  • افکار افسردگی و مصرف الکل
  • کار از خانه
  • مدیریت کارمندان خود
  • علائم کاهش سلامت روان در کارمندان
  • ترس از از دست دادن شغل
  • مدیریت خستگی
  • اعتیاد به قمار

مدیران ایمنی احساس ضعف و تاثیر کم می کنند

با وجود محدودیت های سفر و بسیاری از مدیران ایمنی که از خانه کار می کنند ، ارتباط و مشورت با کارمندان کمتر است. یکی از چالش های مدیران ایمنی ادامه همکاری های باز و مشورتی با کارگران در محل کار است.

یک مدیر ایمنی عالی کارگران را در حضور فیزیکی در محل کار ملاقات می کند. او می فهمد که کلید ایمنی روابط با کیفیت با کارگران است. با دریافت بازخورد رفتار آنهای از میزان ناامیدی در مورد کار و چالش های پیش روی آنها می‌توانند موثر باشند.

استراتژی هایی کاری که می توانید در طول بیماری همه گیر استفاده کنید

  • اول ، آنها به طور فعال روی شفافیت و ارتباطات خود کار می کنند و کارگران خود را به محض رسیدن با اطلاعات به روز می کنند.
  • دوم ، آنها سیستم عادی کار را متناسب با تغییر شرایط کووید 19 و جاسازی گفتگوها در مورد ایمنی و رفاه در فرهنگ سازمان خود قرار می دهند.
  • سوم ، آنها در حال توسعه یک سبک رهبری متمرکز بر رابطه هستند که بر مبارزات انسانی و نگرانی های ایجاد شده توسط کارگران برای ایجاد پیوندهای تیمی و احساس همبستگی تأکید دارد.
  • سرانجام ، آنها اطمینان خاطر و توافقاتی را برای مذاکره با کارگران برای افزایش امنیت شغلی و کاهش حواس پرتی فراهم می کنند و در نتیجه بهره وری مداوم را تضمین می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =