چگونه از بخار گرفتن شیشه عینک ایمنی جلوگیری کنیم؟

بینایی کالا نیست ، بلکه یک ضرورت است، هشتاد درصد آنچه ما درک می کنیم از طریق حس بینایی ما حاصل می شود و باعث می شود بینایی به یکی از مهمترین حواس ما تبدیل شود. این بخشی جدایی ناپذیر از نحوه یادگیری ، برقراری ارتباط ، شناسایی خطرات و جلوگیری از خطر است.

اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) گزارش می دهد که “صدمات چشم محل کار حدود 300 میلیون دلار در سال برای از دست دادن بهره وری ، معالجه پزشکی و جبران خسارت کارگران هزینه میکند.”

ارائه تجهیزات محافظت از چشم به کارگران یک انتخاب آسان است. اما با این وجود انتخاب عینک ایمنی از گزینه های فراوان برای هر کارمند و عملکرد شغلی آنها دشوار است. اما مشکل مشترکی که تقریباً همه عینک ها با آنها  مواجه هستند بخار کردن شیشه آن است و برای انتخاب عینکی مناسب باید به این نکته توجه نمود.

بخار گرفتن یا مه گرفتن شیشه عینک

عینک ها معمولا تمایل به بخار گرفتن دارند، چه در هنگام ورزش ، چه در زمان خارج شدن از گرما پس از قرار گرفتن در اتومبیل یا تهویه مطبوع ساختمان ، یا رفتن به  گرمای ماشین یا ساختمان در هوای سرد زمستان ، عینک شما مه می گیرد.

اگر هنگام کار از عینک ایمنی استفاده می کنید این موضوع همچنان صدق می‌کند و می تواند بسیار آزار دهنده و بالقوه خطرناک باشد. در واقع ، حدود 2000 آسیب دیدگی چشم وجود دارد که هر روز در محل کار در ایالات متحده رخ می دهد. علل این آسیب دیدگی چشم متفاوت است ، اما به نظر می رسد یکی از موضوعات رایج لنزهای مه آلود روی عینک ایمنی است.

در سال 2020 ، هرکسی که از هر نوع عینکی استفاده می کند با این مشکل دست و پنجه نرم میکند. تفاوت امسال البته ماسک های صورت است که بدلیل بخاری که از دهان خارج میشود به سمت بالا هدایت میشود و شیشه عینک بخار میکند. همه  افراد به دنبال راهی برای تمیز نگه داشتن عینک خود هستند و انواع محلول های خانگی و همچنین محصولات ضد بخار در بازار وجود دارد.

راه حل های ساده و خانگی برای جلوگیری از بخار روی عینک

با یک جستجوی سریع در اینترنت چندین راه حل خانگی به شما نشان داده میشوند که برخی از آنها منطقی هستند و برخی عجیب و غریب  عبارتند از تمیز کردن عینک با آب سیب زمینی یا خمیر دندان بدون جوش شیرین، اگرچه اینها می توانند کارساز باشند، اما در اینجا چند ایده دیگر وجود دارد که به نظر می رسد بیشتر نتیجه می دهد.

  • شیشه عینک خود را با آب و صابون مایع بشویید، سپس آنها را با یک پارچه نرم تمیز کنید.
  • لنزهای خود را با کرم اصلاح بپوشانید. بگذارید خشک شود و سپس با یک پارچه نرم آن را تمیز کنید.
  • یک عدد صابون روی لنزهای خود بمالید تا یک لایه واضح از آن ایجاد شود. بگذارید خشک شود و سپس با یک پارچه نرم آن را تمیز کنید.

اگر به نظر می رسد ماسک های صورت به طور خاص این مسئله را دارند ، در اینجا چند نکته برای کاهش مه آلودگی آورده شده است:

  • مناسب بودن ماسک خود را بهبود ببخشید. در بسیاری از ماسک ها نوار فلزی قابل خم شدن وجود دارد که به فرد اجازه می دهد ماسک را به بینی و گونه های خود قالب بزند. بندهای ماسک یا حلقه های گوش را نیز باید تنظیم کنید. هنگامی که ماسک به درستی جا می شود ، بیشتر نفس شما باید از طریق آن عبور کند ، نه از بالا یا پهلوها.
  • ماسک خود را بچسبانید. ماسک خود را از طریق پل بینی و روی گونه های خود بچسبانید. می توانید از هر نوع نواری مانند چسب ، طبی یا ورزشی استفاده کنید ، فقط اطمینان حاصل کنید که از نوار چسب خودداری کنید. نوار را روی قسمت دیگری از بدن خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید پوست شما را تحریک نمی کند.
  • ماسک خود را به سمت بالا بکشید. یک روش ساده برای کاهش میزان مه بر روی عینک شما این است که ماسک خود را بالاتر بر روی صورت خود بکشید و از وزن عینک خود در بالای ماسک برای جلوگیری از جریان هوا استفاده کنید. این روش در قابهای بزرگ و ضخیم بسیار موثر است.

دستمال مرطوب و محلول ضد مه

تعدادی از محصولات ضد مه وجود دارد که می توانند برای عینک های ایمنی و عینک های طبی استفاده شوند. این اسپری ها و دستمال های مرطوب را می توانید به صورت آنلاین و در فروشگاه ها پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که محلول های ضد مه ممکن است در عینک هایی با پوشش های خاص مانند: ضد تابش خیره کننده، ضد اثر انگشت یا ضد لک اثر خوبی نداشته باشند. مهم است که چاپ روی هر محصول را بخوانید.

عینک ایمنی با لنز ضد مه

اگر در محیطی کار می کنید که نیاز به استفاده از عینک ایمنی دارید ، به روش دائمی تری نیاز دارید تا عینک ایمنی خود را از مه گرفتگی دور نگه دارید. در این صورت ، میتوان از لنز عینک ایمنی استفاده کرد که طبق استاندارد ANSI Z87.1 سال 2020 میتواند در برابر مه و بخار مقاوم باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =