سوالات متداول کلاه ایمنی که باید بپرسید

ما می دانیم که در مورد کلاه ایمنی چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد. صدمات به سر ، گرانترین آسیب در صنعت ایمنی است ، هم به معنای واقعی و هم به صورت تصویری، سالانه به طور متوسط ​​84750 مصدوم وجود دارد و متوسط ​​هزینه هر آسیب دیدگی تقریباً 81000 دلار است.

کلاه ایمنی کار بزرگی دارد و تقریباً در هر برنامه ایمنی در طیف صنعت ضروری است. علاوه بر هدف اصلی آنها در کمک به کارگران برای جلوگیری از صدمات ناشی از سقوط اجسام بالای سر ، برخورد با اجسام ثابت یا تماس با خطرات الکتریکی ، برخی از محافظ های سر نیز به محافظت از کارمندان در برابر پاشش مایعات ، گرمای زیاد و قرار گرفتن در معرض آفتاب کمک می کنند.

با توجه به مشخصات بالای این تجهیزات ایمنی فردی PPE ، ما می خواهیم دانش جمع آوری شده را برای اطمینان از اینکه پاسخ سوالات خود را دریافت کرده اید و سپس برخی از آنها را به اشتراک بگذاریم.

کلاه ایمنی من از چه استانداردی برخوردار است؟

ساده ترین راه برای یافتن این اطلاعات ، بررسی وجود برچسب ها یا علائم دائمی روی کلاه ایمنی است. این موارد توسط هر دو استاندارد ANSI و CSA برای محافظت از سر مورد نیاز است. هر دو استاندارد همچنین نیاز به دستورالعمل های استفاده دارند که با کلاه سخت تهیه می شود. قبل از استفاده از کلاه ایمنی حتماً این موارد را بررسی کنید.

  • برچسب های استاندارد ANSI مقررات کلاه ایمنی ایالات متحده هستند. نام یا علامت شناسایی سازنده ، تاریخ تولید ، ANSI / ISEA Z89.1 ، نوع قابل استفاده ، کلاس قابل استفاده و اندازه یا دامنه تقریبی پیدا خواهید کرد. برخی از برندها نیز نشانه های بیشتری عبارتند از: معکوس کردن ، دمای پایین (LT) ، دمای بالا (HT) و دید بالا (HV) نشان میدهند.
  • برچسب های استاندارد CSA مقررات کلاه ایمنی کانادا است. هویت تولید کننده ، نام مدل ، نوع ، کلاس ، علامت جهت معکوس (در صورت وجود) ، سال و ماه ساخت ، اندازه یا دامنه اندازه و هشدار کاربر را پیدا خواهید کرد.
  • برچسب های استاندارد EN مقررات کلاه ایمنی اروپا هستند. شماره استاندارد مطابق با آن را پیدا خواهید کرد ("EN397") ، نام یا علامت شناسه سازنده ، تاریخ ساخت ، نام کلاه / نام سبک ، اندازه یا دامنه اندازه و مواد ساخته شده (به عنوان مثال HDPE ، ABS).

می توانم از زیر کلاه ایمنی خود استفاده کنم؟

OSHA توصیه می کند که کارفرمایان فقط آسترهایی را که به طور خاص طراحی شده اند ، سازگار با خصوصیات محافظتی کلاه ایمنی بگذارند. ویژگی های اضافی آستر این است که می توانند به آرامی بالای سر قرار بگیرند و حاوی قطعات فلزی مانند باند ، کلاهک جمجمه ، هود یا کلاهک جوش نیستند.

  • هنگام پوشیدن ، وسایلی مانند تلفن همراه یا کلیدها را بین سیستم تعلیق و پوسته قرار ندهید ، زیرا در صورت بروز ضربه می توانید خود را در معرض خطر قرار دهید.
  • OSHA همچنین به کارفرما توصیه می کند تا با سازنده کلاه ایمنی تماس بگیرد تا مشخص کند هر نوع آستر یا لباس با استفاده از کلاه ایمنی سازگار است.

رنگهای مختلف کلاه ایمنی به چه معناست؟

اگرچه هیچ استاندارد رسمی در مورد کد رنگ در ایالات متحده وجود ندارد ، اما برخی از رنگهای ترجیحی که بسیاری از سایتهای شغلی از آنها استفاده می کنند وجود دارد. سفید محبوب ترین است و عمدتا برای مدیران، مهندسان یا سرپرستان در سایت اختصاص دارد. سایر رنگهای معمول شامل فایبرگلاس قهوه ای برای جوشكاران و سایر كارگران برای كاربردهای حرارتی زیاد است. سبز برای بازرسان ایمنی یا کارگران جدید زرد برای کارگران عمومی و اپراتورهای متحرک زمین آبی برای نجاران یا مشاوران فنی و نارنجی عمدتا برای خدمه جاده ، کارمندان جدید یا بازدید کنندگان استفاده می شود.

ممکن است هر سایت از راهنمای رنگ یکسانی پیروی نکند ، بنابراین توصیه می کنیم برای تأیید با مدیر سایت یا ناظر خود صحبت کنید. درباره رنگ ایمنی کلاه ایمنی اینجا بیشتر بیاموزید.

آیا می توانم کلاه ایمنی خود را نقاشی یا برچسب بزنم ؟

OSHA نقاشی یا چسباندن برچسب ها را قابل قبول می داند در صورتی که:

  • سازنده مجاز کلاه ایمنی تغییرات را انجام دهد.
  • کارفرما نشان دهد قابلیت اطمینان کلاه ایمنی تحت تأثیر رنگ یا برچسب ها نیست.
  • توانایی

آیا استاندارد ANSI Z89.1 شامل کلاه هارد کپ می شود؟

خیر کلاه هارد کپ این استاندارد را دریافت نمی کند ؛ همچنین استاندارد ملی آمریكا برای حفاظت از سر در کارگاه های صنعتی (Z89.1)، كلاه ایمنی آتش نشانی یا وسایل حفاظتی سر را كه در فعالیتهای تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند ، پوشش نمی دهد.

آیا می توانم تعلیق ها و پوسته های مختلف را مخلوط و مطابقت دهم؟

به طور کلی ، به دلیل ماهیت تست ایمنی کلاه ایمنی توصیه نمی شود. دو جز اصلی – پوسته و سیستم تعلیق – به عنوان واحدی برای مطابقت با ANSI ، CSA و سایر استانداردها توسط سازنده کلاه ایمنی آزمایش می شوند. گاهی اوقات سیستم تعلیق با پوسته های مختلف در یک تولید کننده آزمایش می شود تا از سازگاری اطمینان حاصل شود. با سازنده خود مشورت کنید تا بررسی کنید که آیا امکان این مورد وجود دارد. سیستم تعلیق و پوسته سازندگان مختلف نباید عوض شوند ، زیرا احتمالاً هیچ آزمایشی برای اطمینان از انطباق با استانداردها انجام نخواهد شد و بنابراین ، احتمالاً گواهینامه را باطل می کند و به طور بالقوه کاربر را در معرض خطر قرار می دهد.

تنوع کلاه های ایمنی هترمن

آیا استفاده از کلاه ایمنی رو به عقب ایمن است؟

همه اینها بستگی به ساخت کلاه ایمنی شما دارد. به قسمت زیر کلاه ایمنی خود نزدیک لبه نگاه کنید. اگر کلاه ایمنی شما برعکس استفاده شود ، نمادی از دو فلش را مشاهده می کنید که به صورت دایره ای در حال حرکت هستند و به دنبال یکدیگر حرکت می کنند. در غیر این صورت ، کلاه ایمنی ایمنی شما فقط به یک طریق قابل استفاده است. اگر علامت گذاری نشده است ، از پوشیدن کلاه ایمنی رو به عقب استفاده نکنید ، زیرا رعایت یا عملکرد آن تضمین نمی شود و ایمنی شما را به خطر می اندازد.

بهترین روش برای تمیز کردن و نگهداری کلاه ایمنی من چیست؟

برای تمیز کردن کلاه ایمنی و سیستم تعلیق خود از صابون ملایم و آب گرم استفاده کنید. کاملاً آن را بشویید ، پاک کنید و در هوا خشک کنید. استفاده از حلالها یا روشهای دیگر برای از بین بردن مواد سخت باعث ضعیف شدن عناصر محافظتی کلاه ایمنی و سیستم تعلیق می شود و توصیه نمی شود. کلاه ایمنی خود را در مکانی خشک و تمیز نگهداری کنید. آن را در زیر نور آفتاب بیرون نگذارید ، زیرا نور خورشید یا اشعه ماورا بنفش می تواند به مرور به پوسته آسیب برساند و باعث شکنندگی آن شود.

کلاه ایمنی من چه مدت دوام خواهد داشت؟

اگر مراقبت های لازم انجام شود و هیچ ضربه ای روی نداده باشد ، پوسته کلاه ایمنی شما باید تا چهار سال دوام داشته باشد و سیستم تعلیق کلاه ایمنی باید هر 12 ماه تعویض شود. برای جزئیات بیشتر در مورد راهنمای کار با سازنده خود مشورت کنید و به یاد داشته باشید که در صورت ایجاد ضربه ، نفوذ یا وجود نشانه های آسیب دیدگی ، کلاه ایمنی خود را همیشه تعویض کنید.

مراقبت مناسب شامل درک این موضوع است که برخی از رنگ ها ، مواد رقیق کننده رنگ و مواد تمیز کننده می توانند پوسته ایمنی کلاه ایمنی را ضعیف کنند ، همچنین تابش مستقیم نور خورشید به مدت طولانی و گرمای شدید می تواند به آنها آسیب برساند. درباره نحوه مراقبت از کلاه ایمنی خود در اینجا بیشتر بیاموزید.

آیا از تجهیزات ایمنی مناسبی استفاده می کنید؟

محافظت از سر خود را امتحان کنید و دریابید که صنعت کلاه ایمنی در حال تغییر بهتر است. برای انتخاب تجهیزات مناسب با مشاوران گروه صنعتی هترمن در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =