7 مزیت کلاه ایمنی صنعتی یا کارگری چیست؟

کلاه ایمنی صنعتی که خیلی آن را کلاه ایمنی کارگری میخوانند یکی از اجزای مهم تجهیزات محافظتی شخصی است که شامل لباس های ایمنی و لوازم جانبی مانند عینک ایمنی ، چکمه های ایمنی ، ماسک صورت و غیره است که توسط کارگران صنعتی ، پیمانکاران و حتی بازدیدکنندگان استفاده می شود تا از خطرات پنهان و آشکار محافظت کند.

ایمنی کارگران در هر صنعت ، به ویژه در هر سایت ساختمانی اجباری است. اگر کارگران در محل هوشیار بمانند ، کمتر احتمال تصادف و جراحت وجود دارد. سر یک جز حیاتی از بدن ما ، به ویژه مغز است. کلاه ایمنی صنعتی خط دفاعی خط اول در برابر هر نوع آسیب به سر است. البته کلاه ایمنی های مختلف اهداف مختلفی دارند. آنها همچنین باید به درستی پوشیده شوند تا از حداکثر ایمنی در برابر هر نوع آسیب به سر، در صورت تصادف اطمینان حاصل کنند. اگر کارگران از کلاه ایمنی مناسب استفاده کنند می توان از بیشتر آسیب های سر جلوگیری کرد. در اینجا مزایایی وجود دارد که چرا باید کلاه ایمنی مناسب به کارمندان خود ارائه دهید.

اجزا کلاه ایمنی صنعتی

طبق استاندارد EN 397 ، رایج ترین و اساسی ترین شکل تجهیزات ایمنی با هدف محافظت از سر کارگر کلاه ایمنی صنعتی است. صرف نظر از تفاوت در محافظت ساختاری ، این نوع کلاه ایمنی از اجزای زیر برخوردار است:

1 – پوسته  2 – هارنس یا سیستم تعلیق  3 – قفل هارنس یا رچت  4 – سربند با قابلیت تنظیم سایز  5 – عرقگیر پیشانی  6 – نقاب  7 – بند چانه

مشاهده کلاه های سخت هترمن

چرا کلاه ایمنی مهم است؟

گرفتن محافظت کافی در محیط کار حق هر کارگری است که کارفرما باید به هر یک از کارمندان خود ارائه دهد. در اینجا 7 مزیت کلاه ایمنی است که می تواند به شما کمک کند اهمیت ایمنی در محل کار را درک کنید.

انواع کلاه ایمنی در کاربرد های مختلف

1- محافظت در برابر آسیب های سر

کلاه ایمنی از نوع کلاه های سخت به طور خاص برای محافظت از کارگران در برابر نفوذ آسیب ، صدمات الکتریکی و ضربه های شدید سر ، که می تواند به دلیل پرواز یا افتادن اشیا ایجاد شود ، طراحی شده است. این کلاه ایمنی همچنین از اشیا ثابت و هادی های الکتریکی محافظت می کند که ممکن است منجر به آسیب شود. شما به راحتی می توانید چنین نوع کلاه ایمنی را با قیمت بسیار مقرون به صرفه بصورت آنلاین خریداری کنید.

2- محافظت در برابر لغزش و سقوط

استفاده از کلاه ایمنی هنگام کار در FMCG با مایع یا واحد شیمیایی تضمین می کند که حتی در صورت لغزش یا سقوط کار ، احتمال آسیب به سر حداقل خواهد بود. مطلب جلوگیری از سقوط در محل کار را بخوانید.

3- احتمال بقا در حوادث را افزایش می دهد

اگر یک واحد کاری با شرایط تصادفی مانند غلت زدن روی یک کامیون یا کار نادرست با هرگونه تجهیزات صنعتی روبرو شود ، در چنین شرایطی اگر کارگران از کلاه ایمنی استفاده کنند احتمال آسیب دیدن وی حداقل خواهد بود.

4- قابلیت مشاهده کارکنان را بهبود می بخشد

استفاده از کلاه های سخت برای کار باعث می شود که کارکنان واحد کار بیشتر دیده شوند و همچنین در تشخیص زمانی که آنها در طول شبانه روز کار می کنند کمک می کند. آنها همچنین آنها را از بازدید کنندگان و سایر افراد غیر شاغل که وارد محل کارگاه می شوند متمایز می کند.

5- نام تجاری شرکت را ارائه می دهد

اگرچه کد لباس در کارگاه ها برای اطلاع دیگران از سازمان یا واحدی که یک کارمند در آن کار می کند کافی است. مارک های متمایز در کلاه ایمنی برای هر بخش به شناسایی آنها در سطح بسیار گسترده تری کمک می کند. برخی از شرکت ها حتی کلاه ایمنی را برای بخشهای مختلف کدگذاری می کنند.

6- محافظت در برابر آفتاب را فراهم می کند

برای کارگران کارگاههای ساختمانی کلاه ایمنی با لبه های وسیع ایده آل تلقی می شود زیرا از محافظت کافی در برابر اشعه های مضر آفتاب برای کارگران برخوردار است. این امر به کاهش احتمال گرمازدگی و خستگی کمک می کند.

7- تهویه کافی را فراهم می کند

قیمت کلاه ایمنی در این روزها با پارامترهای مختلف متفاوت است. یکی میزان تهویه و راحتی آنها به کارگر است. هیچ شرکتی نمی خواهد کارگرش زیر بار کلاه ایمنی سنگین احساس سنگینی کند. بنابراین تقاضا برای کلاه ایمنی شیک بیس بال افزایش یافته است که تهویه و راحتی کافی در هنگام کار را برای کارگران فراهم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 14 =