نکات ایمنی کار در تاریکی شب

وقتی صحبت از ایمنی محل کار می شود ، هیچ چیز بدتر از کار در تاریکی نیست. تا آنجا که به مورد اخیر مربوط می شود ، اکثر شرکت ها چاره ای ندارند جز اینکه کارمندان شبانه یا در شرایط تاریک کار کنند.

این شرایط منحصر به فرد نیاز به اقدامات ایمنی اضافی دارد که ممکن است در همه شرایط اعمال نشود. از آنجا که نادیده گرفتن شرایط آسان است ، ما می خواهیم برخی از نکات ایمنی بهداشت و ایمنی را برای کارفرمایان به کارگران ارائه دهیم.

تجهیزات ایمنی کار در محیط شب از اولین الزامات کاری است

به طور مناسب لباس بپوشید

پوشیدن لباس مناسب اولین قدم در ایمن ماندن هنگام کار در تاریکی است. تشویق کارگران برای پوشیدن جلیقه یا کت با دید بالا حداقل کاری است که کارفرمایان می توانند انجام دهند. به خاطر داشته باشید که این موارد معمولاً در شرایط عادی پوشیده می شوند. بیشتر اوقات ، کار در تاریکی سلامت و ایمنی نیاز به یک گام فراتر دارد. هر قطعه لباسی که یک کارمند می پوشد باید بازتابنده یا روشن باشد. حتی پایین کفش ، کارمندان باید از پوشیدن هرگونه رنگ تیره خودداری کنند تا بدون نور زیاد قابل مشاهده باشند.

تجهیزات مناسب ایمنی در تاریکی را بیاورید

علاوه بر اشکال عادی تجهیزات حفاظت شخصی ، تجهیزات ایمنی ویژه ای نیز برای کارمندان در تاریکی وجود دارد. به عنوان مثال ، تجهیز هر کارگر به چراغ قوه، گامی در مسیر درست است. این می تواند به آنها کمک کند تا در معرض دید باشند و در عین حال توانایی دیدن محیط اطراف را افزایش دهند. اگر این منطقه به ویژه خطرناک است ، کارمندان در تاریکی باید به دنبال حمل سوت باشند که می تواند برای نشان دادن نیاز آنها به کمک استفاده شود.

چه نوع PPE مورد نیاز است باید در هنگام ارزیابی اولیه خطر که توسط ناظران پروژه انجام می شود ، قبل از شروع کار تصمیم گیری شود. کارگران راهداری همیشه باید لباس مناسب و همچنین کلاه های سخت و کفش های انگشتی فولادی بپوشند تا خطر آسیب دیدگی در اثر سقوط اجسام را به حداقل برسانند. جلیقه های ایمنی با دید بالا و دارای نوارهای انعکاسی از نظر قانونی مورد نیاز هستند ، زیرا مهم است که تا حد امکان دیده شوند. بسته به نتیجه ارزیابی خطر ، آنها همچنین ممکن است به PPE اضافی مانند عینک ، دستکش و محافظت از تنفس یا حفاظت از شنوایی نیاز داشته باشند.

سیستم های کنترل ترافیک در شب

حتی هنگام کار در شب ، خطرات مرتبط با وسایل نقلیه در جاده هنوز وجود دارد ، به همین دلیل ناظران باید راه حل های موثر مدیریت جاده را اتخاذ کنند تا از برخورد شخصی با سایت جلوگیری شود. این سیستم ها باید شامل موانع بازتابنده و مخروط های راهنمایی و رانندگی ، چراغ خطر و چراغ راهنمایی و رانندگی موقت یا علائم توقف و رفتن و علائم بسته شدن جاده باشد. افراد همچنین باید كاملاً از نحوه تغییر مسیر مراجعه به سایت در صورت نیاز آگاهی داشته باشند.

تنها کار نکنید و همراه داشته باشید

گاهی اوقات ، کار در سلامتی و ایمنی تاریک شامل سیستم رفقا است ، درست مثل یک ترفند در زمینه مدرسه راهنمایی. هر خطر کمی در محل کار در تاریکی بسیار خطرناک تر می شود ، به همین دلیل همیشه بهتر است از کار تنها کارمندان خودداری کنید. اگر بیش از دو نفر با هم کار کنند ، حتی بهتر. برای به حداکثر سلامت رساندن ایمنی کاردر تاریکی ، بهتر است هوشیار باشید و چشمی باز داشته باشید تا مطمئن شوید که خطرات احتمالی شناسایی شده است.

مراقب خستگی باشید

حتی اگر کارمندان آماده کار شبانه باشند ، کارفرمایان باید کارگران را آموزش دهند تا از علائم خستگی آگاه شوند. کار در شب یا مکان های تاریک می تواند فرد را فریب دهد و فکر کند که زمان خواب است ، حتی اگر در طول روز بخوابد. نیازی به گفتن نیست که این امر می تواند منجر به احساس خستگی کارگران شود که این امر احتمال اشتباه را افزایش می دهد. بهترین کاری که کارگران می توانند انجام دهند این است که آگاه باشند که ممکن است از کار در تاریکی احساس خستگی بیشتری کنند و اقدامات لازم را برای اطمینان از هشیار ماندن در طول شیفت انجام دهند.

از حواس پرتی پرهیز کنید

بدیهی است که این باید همیشه صادق باشد. اما حتی برای کار در سلامت و ایمنی تاریک از اهمیت بیشتری برخوردار است. با توجه به کمبود نور و احتمال خستگی و خطرات دیگر ، حفظ تمرکز برای کارمندان حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است. بدون توجه به نوع کار ، حواس پرتی در تاریکی بیشتر از شرایط ایده آل کار منجر به تصادف می شود.

ارتباط مداوم

بهترین کاری که هر کارفرمایی می تواند هنگام کار شاغلان در شرایط تاریک انجام دهد ، برقراری ارتباط مداوم با آنها است. این دلیل دیگری است که بهتر است کارمندان دو نفره کار کنند. اگر مشکلی پیش آمد ، مهم است که در اسرع وقت به شما کمک کند. با وجود چیزهای بیشتر که ممکن است در تاریکی اشتباه پیش بروند ، مهم است که به طور منظم با کارمندان تماس بگیرید.

از بهترین نرم افزار مدیریت ایمنی استفاده کنید

خواه کارمندانی داشته باشید که در تاریکی کار می کنند یا نه ، داشتن یک سیستم مدیریت ایمنی همیشه خوب است. نرم افزار کاملی که به هر شرکتی کمک می کند تا ایمنی محیط کار را با نظم و سازماندهی بهتر حفظ کند. ثابت شده است که به شرکت ها کمک می کند تا صدمات و حوادث ناشی از کار را کاهش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 14 =