نکات ایمنی در هوای گرم برای کارگران بالابر هوایی

با نزدیک شدن سریع هوای گرم بهار و تابستان ، وقت آن فرا رسیده است که به فکر کار در فضای باز در گرما باشیم. استرس گرما و گرمازدگی از متداول ترین انواع حوادث مربوط به بیماری برای کارگران ساختمانی ، جنگلداری و تاسیسات در تابستان است. مانند اکثر حوادث محل کار ، با آموزش و تجهیزات مناسب می توان از گرمازدگی و استرس گرمایی جلوگیری کرد. در اینجا چند نکته برای ایمنی در هوای گرم تابستان آورده شده است ، تا کمی خنک تر شوید.

برنامه کاری خود را اصلاح کنید

برای سرپرستان ، این ممکن است چالش برانگیز باشد ، اما در آن روزهای بسیار گرم ، در نظر گرفتن یک برنامه کار سبک تر برای شما و همه کارگران ، به ویژه کسانی که وقت خود را در بالابرهای هوایی می گذرانند ، امن تر است. این یعنی چی؟

  • در خنک ترین قسمت روز کارهای سنگین را برنامه ریزی کنید.
  • زمانی را که کارگران در معرض نور مستقیم خورشید می گذرانند ، مخصوصاً کارگران تاسیساتی که خطوط بالابر هوایی را نگهداری می کنند ، محدود کنید.
  • در صورت امکان ، شب هنگام که خنک تر است و در معرض آفتاب قرار دارد ، کار کنید.
  • برای کارگران جنگلداری ، صبح ها کارهای پیرایش درختان را انجام دهید تا هم از شما و هم از درختانی که روی آنها کار می کنید از گرما محافظت کنید.

از استراحت های مکرر استفاده کنید

این برای محافظت از کارگران در برابر بیماری های گرمائی بسیار مهم است. در گرمای تابستان اطمینان حاصل کنید که کارمندان وقت زیادی برای استراحت و یافتن سایه یا مکانی برای خنک شدن اختصاص می دهند. برای کارگران بالابر هوایی که به سایه دسترسی ندارند ، مهم است که شما مرتباً از بالابر خود پایین آمده و در زیر یک تاج یا در کابین تهویه مطبوع وسیله نقلیه خود پناه بگیرید. خنک نگه داشتن بدن و نزدیک به دمای طبیعی اولین قدم برای جلوگیری از گرما زدگی است.

استراحت کارگران بالابر در هوای گرم و در سایه

به بدنتان آب برسانید یا هیدراته بمانید

نوشیدن آب و تنظیم دمای داخلی بدن برای کار ایمن در طول تابستان بسیار مهم است. اگر سبد بالابر هوایی شما فضای خالی دارد ، آب خود را به همراه داشته باشید. در غیر این صورت ، برای وقفه های آب مرتباً از بالابر خود پایین بیایید. آب خود را غرغره نکنید ، مرتباً نوشیدنی های کوچک بخورید یا هر 20 دقیقه حدود 1 فنجان آب بنوشید. ممکن است بخواهید آب خود را با نوشیدنی های انرژی زا رقیق مکمل کنید تا الکترولیت ها را دوباره پر کنید. هر کاری انجام می دهید ، قطعاً از مصرف الکل ، نوشابه و نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید ، زیرا این مواد می توانند شما را خیلی زود از بدن بی آب کنند.

از تجهیزات ایمنی فردی PPE مناسب استفاده کنید

کارگران ساختمانی و تاسیساتی برای کار در تابستان باید لباس مناسب و تجهیزات محافظ شخصی (PPE) داشته باشند. این شامل:

  • پیراهن آستین بلند
  • شلوارهای بلند
  • کلاه های لبه دار
  • عینک آفتابی
  • لباس های ایمنی رنگ روشن
  • ضد آفتاب

از تجهیزات ایمنی فردی PPE مناسب استفاده کنید

بسیار مهم است که وقتی در تابستان در فضای باز کار می کنید ، به تنهایی کار نکنید. برای کارگران بالابر هوایی ، این یک روش عالی برای محدود کردن زمان قرار گرفتن در معرض گرما است. شما و شریکتان می توانید به نوبت در بالابر کار کرده و خنک شوید. تشخیص اینکه خودتان از گرما زدگی رنج می برید نیز ممکن است دشوار باشد و معمولاً برای یک همکار تشخیص اینکه آیا تحت تأثیر گرما قرار گرفته اید آسان تر است.

آموزش ببینید

کارگران ساخت و ساز ، جنگلداری و تاسیسات ، به ویژه افرادی که وقت خود را در بالابرهای هوایی می گذرانند باید در مورد نحوه کار ایمن در تابستان به خوبی آموزش ببینند. این آموزش باید شامل نکاتی باشد که در اینجا ارائه شده است ، و همچنین آموزش شناخت علائم بیماری گرما (سرگیجه ، حالت تهوع ، ضربان قلب سریع ، گیجی) و کمک های اولیه اولیه برای درمان بیماری گرما است.

برای کسانی که در صنایعی که در بالا به آنها اشاره شد کار می کنند ، کار در تابستان در خارج از خانه کار ضروری است. با این حال ، با آموزش صحیح ، برنامه کاری و بسیاری از افراد هوشمند ، کار در خارج از خانه می تواند برای همه جالب و راحت باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + پنج =