یک برنامه ایمنی ساخت و ساز موفق ایجاد کنید

طبق اداره آمار کار هنگامی که صنعت ساخت و ساز را با صنایع دیگر در ایالات متحده مقایسه می کنید، خطرناک ترین صنعت است. یعنی بیشترین تعداد مصدومین و تلفات در صنعت ساختمان ثبت شده است. در نتیجه این  OSHA توصیه می کند که هر کارفرمای ساختمانی یا پیمانکاری باید برنامه ایمنی ساخت و ساز را برای پاسخگویی به خطرات محیط کار که ممکن است در محل کار ایجاد کند و ایمنی را در محل ساخت و ساز به طور حرفه ای ارتقا دهد.

برنامه ایمنی ساخت و ساز چیست؟

برنامه ایمنی ساخت و ساز ، یک استراتژی ایمنی است که برای ایجاد حفاظت از هر کارگر و بازدید کننده در محل کار ، معمولاً در طول عمر پروژه ، در محل کار تدوین شده است. از آنجا که هر پروژه ساختمانی منحصر به فرد است ، بهترین کار این است که برنامه ایمنی خاص پروژه طراحی شود.

چگونه یک برنامه ایمنی موثر تهیه می شود؟

اولین قدم برای دستیابی به یک برنامه ایمنی موثر ، اطمینان از تعهد مدیریت عالی برای ایمنی برای محافظت از کارکنان در برابر صدمات است زیرا آنها کسی هستند که منابع لازم برای اجرای برنامه ایمنی را تأمین می کنند. نه تنها این ، ناظران مسئول ایمنی کارگرانی خواهند شد که به آنها پاسخ می دهند. و هر کارمندی مسئول انجام ایمنی کار خود است.

ثانیا ، یک مدیر ایمنی واجد شرایط و با تجربه کار باید استخدام شود تا مسئولیت ایمنی شرکت را بر عهده بگیرد. این مدیر در راس تیمی متشکل از 3-5 عضو متشکل از نمایندگان مدیران عالی ، پیمانکاران فرعی و کارمندان خط مقدم خواهد بود. این تیم به طور منظم برای بحث در مورد ایمنی ، بهره وری و نگهداری و مسائل کلی شرکت تحت تأثیر قرار می گیرد. کمیته ایمنی فعالیت های آنها را مستند کرده و در دسترس همه کارمندان قرار می دهد.

 در مرحله بعدی ، الزامات ایمنی و بهداشتی محل کار تعیین می شود و هر برنامه ایمنی و بهداشتی محل کار مخصوص سایت و عملکرد آن خواهد بود. سپس ، کمیته ایمنی تجزیه و تحلیل خطرات شغلی را برای شناسایی خطرات یا خطرات احتمالی در محل کار انجام می دهد ، و مناطقی که سابقه حوادث محل کار را دارند بیشترین توجه را دارند کمیته باید راه حل های ایمنی را در صورت لزوم ارائه دهد و تحقیقات را انجام دهد تا درک کند که آیا راه حل ایمنی خطری جدید ایجاد نکرده است.

 علاوه بر این ، با حمایت مدیریت و مشارکت کارکنان ، کمیته باید سیاست ها و روش های ایمنی مدون را تهیه کند که شامل الزامات سریع گزارش گزارش آسیب ، مقرراتی برای تأیید کارگران قبلاً آسیب دیده برای کار در صورت توانایی پزشکی از نظر پزشکی باشد. پس از آن ، کارگران باید به عنوان راهی برای تشویق ارتباط دو طرفه بین مدیریت و کارمندان ، به کمیته ایمنی ، توصیه ها و مستندات آن دسترسی داشته باشند. همچنین باید یک سیاست درب باز و جعبه های پیشنهادی برای تشویق نگرش نیروی کار نسبت به عملکرد ایمنی در دسترس باشد. پرسنل ایمنی باید برای شناسایی موارد ایمنی و نقض مقررات و سیاست های ایمنی ، بازرسی های ایمنی دوره ای انجام دهند.

گام های در جهت کاهش خطرات و افزایش ایمنی محل کار

خطرات شناخته شده در یک محل کار ممکن است نقض قوانین و مقررات باشد ، باعث صدمات جانی و یا منجر به فوت شود و در نتیجه آن ، خطرات باید با شناسایی آنها در محل کار به درستی کنترل شوند و تمام منابع موجود باید به حذف تمام خطرات شناسایی شده اختصاص یابد. پس از اصلاح خطرات موجود در محل کار ، باید گامهایی برداشته شود تا اطمینان حاصل شود که محل کار بدون خطرات است و از کلیه قوانین کار پیروی می شود.

تجهیزات و مشارکت کارکنان در بحث روش ها دنبال شود. علاوه بر این ، مدیریت باید آموزشهای مربوط به مشاغل بالا را برای بهبود دانش و مهارتهای ایمنی آنها ترتیب دهد و به آنها در ایجاد رفتارها و نگرشهای ایمنی مثبت كمك كند. علاوه بر این ، آموزش بخشی از جهت گیری جدید کارمندان خواهد بود.

 آموزش منظم ایمنی یا گفتگوی جعبه ابزار باید قبل از مشاغل (به ویژه مواردی که آنها را در معرض خطرات قرار می دهد) برگزار شود و کلیه آموزش ها به طور کافی مستند شوند. برای رسیدگی به شرایط پیش بینی نشده باید یک برنامه واکنش اضطراری تهیه شود. شیوع آتش سوزی که ممکن است باعث خرابی جدی در محل کار شود. سرانجام ، برنامه ایمنی می تواند اجرا شود و پس از اجرا ، ارزیابی های دوره ای باید انجام شود تا موفقیت آن در دستیابی به اهداف و اهداف ایمنی مشخص شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =