جلوگیری از سقوط در محل کار چگونه است؟

سقوط از ارتفاع چهارمین علت اصلی مرگ در محل کار از سال 1980 تا 1994 بود ، به طور متوسط ​​540 مرگ در سال و 10٪ از کل تلفات شغلی را تشکیل می دهد. 42٪ از کل مرگ کارگران ساختمانی در اثر سقوط اتفاق می افتد. سقوط خطری است که در بسیاری از برنامه های ایمنی کاری مشاهده می شود. سقوط می تواند در هنگام قدم زدن یا بالا رفتن از چهارپایه از پله برای تغییر در یک نصب سبک ، یا به دلیل چینش پیچیده ای از مواقع تأثیرگذار بر یک آهنگر 80 فوت بر روی زمین باشد.

سقوط یک نگرانی برای کارگران نفت و گاز است ، بسیاری از آنها باید در یک معضل بالا کار کنند. مطالعه در مورد سقوط در طی سالهای 2005-2014 نشان داد که در 86٪ از سقوطهای مرگبار مورد مطالعه ، مقررات لازم برای محافظت در برابر سقوط استفاده نشده است و یا به طور نامناسب استفاده شده یا تجهیزات از کار افتاده است. بسیاری از مرگ و میرها به این دلیل بود که ، اگرچه کارگران از تجهیزات مهار استفاده می کردند ، اما از اتصال آنها به نقطه لنگر کوتاهی بوده است.

در ساخت و ساز ، بیشتر زخم های سقوط به دلیل افتادن چیزی روی زمین مانند چهارپایه ، چارچوب ، بالابر قیچی یا باز شدن ریل یا میله نگهبان است. در ساخت و ساز ، 70٪ از موارد سقوط از بلندی است در حالی که 30٪ به دلیل لغزش / زمین خوردن در یک سطح مشابه است. افتادن از قامت به طور معمول بسیار شدیدتر از سقوط در یک سطح مشابه است. افتادن های متعدد از بلندی در جایی اتفاق می افتد که از تجهیزات دفاعی فردی به طور معمول استفاده نمی شود ، به عنوان مثال ، از طریق یک محافظ در کف یا سکو یا یک محافظ گمشده می افتد ، و پس از افتادن 30 درصد از وزن بدن به طور کامل سقوط می کند.

سلسله مراتب کنترل خطر سقوط شامل دفع خطرات سقوط (ارزیابی محیط کار و اقدامات کار) ، مقابله با سقوط (طراحی کنترل ها) و کنترل سقوط (آماده سازی ، PPE) است. کاهش مثمر ثمر زخمها و تلفات منجر به تلاش قابل اعتماد مدیران می شود تا آمادگی لازم را برای مراقبت از امور تجاری ، آماده سازی قابل اعتماد نمایندگان خود در مورد اهمیت استفاده از سخت افزار اطمینان سقوط و اطمینان از سازگار بودن تجهیزات آنها با OSHA داشته باشند ، و متناسب با کاربردهای خاص آنها استفاده شوند.

اقدامات مورد نیاز برای جلوگیری از سقوط در محل کار

در بیشتر محیط های کار در ارتفاع ، همزمان از اقدامات محافظت از سقوط چندگانه استفاده می شود.

از بین بردن خطر سقوط

از بین بردن سقوط غالباً روش ارجح برای محافظت از سقوط است. این مستلزم یافتن روشهایی برای تکمیل وظایف بدون کار در ارتفاع است.

پیشگیری از سقوط

حفاظت از سقوط استفاده از نرده های محافظ یا سد های دیگر برای جلوگیری از سقوط فرد است. این موانع در نزدیکی لبه ای قرار می گیرند که می تواند خطر سقوط داشته باشد ، یا سطح ضعیفی (مانند نورگیر سقف) را احاطه کرده است که ممکن است هنگام پا زدن شکسته شود.

سیستم مهار سقوط

 مهار سقوط دسته ای از تجهیزات محافظت شخصی برای جلوگیری از سقوط افرادی است که در منطقه خطر سقوط قرار دارند ، به عنوان مثال ، بندهای مهار سقوط. به طور معمول ، مهار سقوط از نظر جسمی از نزدیک شدن کارگران به لبه ها جلوگیری می کند.

دستگیری از سقوط

دستگیری در هنگام سقوط نوعی محافظت در برابر سقوط است که فرد افتاده را متوقف می کند.

کنترل های اداری و مدیریتی

کنترل های اداری همراه با اقدامات دیگر مورد استفاده قرار می گیرند ، اما از نظر جسمی مانع از عبور یک لبه از کارگر نمی شوند. قرار دادن یک ناظر ایمنی یا خط هشدار در نزدیکی لبه ، یا اجرای یک سیاست ایمنی که کارگران را آموزش می دهد و آنها را ملزم به رعایت سایر اقدامات محافظت در برابر سقوط می کند ، یا منع نزدیک شدن هر کارگر بدون محدودیت به لبه ، از جمله موارد کنترل اداری است.

تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای جلوگیری از سقوط

کلاه ایمنی

کلاه های سخت برای محافظت از سر در برابر افتادن اجسام و کنار سر ، چشم ها و گردن در برابر هرگونه ضربه ، برجستگی ، خراش و قرار گرفتن در معرض برق طراحی شده اند.

عینک ایمنی

عینک محافظ در برابر ، خاک و گرد و غبار و اثرات احتمالی است که همگی می توانند به بینایی آسیب جدی وارد کنند. این امر به ویژه در مورد آوار ، جرقه ، چراغ های روشن و سایر خطرات معمول در سایت های ساختمانی بسیار مهم است.

جلیقه ایمنی ساختمانی

جلیقه های ایمنی ابزاری اساسی برای ایمنی در صنایع ساختمانی و انبار هستند. … جلیقه های ایمنی از رنگ های فلورسنت و مواد بازتابنده ساخته می شوند تا کارگر در هر شرایطی به راحتی دیده شود.

لباس کار

لباس فرم نه تنها از کارکنان در برابر آسیب محافظت می کند ، بلکه امنیت را نیز فراهم می کند. لباس کار اطمینان حاصل می کند که همه افراد در هر محیط کاری مشخص به عنوان کارمند شناخته می شوند و نه مشتری یا نیروی خارجی.

شلوار کار

ساییدگی و پارگی طبیعی شما را نگران نخواهد کرد زیرا شلوار کار معمولاً از مخلوط پلی استر و پنبه ساخته می شود که باعث استحکام و دوام بیشتری نسبت به شلوار جین معمولی می شود. این مواد متراکم دارای دوخت تقویت شده برای نگه داشتن آنها در کنار هم هستند که باعث ناهمواری آنها نیز می شود. شلوارهای کاری یک سرمایه گذاری بلند مدت است که شما را از دست نخواهد داد.

دستکش

دستکش ایمنی کار وسیله ای برای محافظت شخصی است که در طول پروژه های کاری پوشیده شده و از مچ دست تا انگشتان محافظت می کند. منظور از دستکش کار این است که دست و انگشتان کاربر را از زخم های غیر ضروری مانند بریدگی ، تاول ، شکاف ، سوراخ شدن پوست یا سوختگی های گرما و شیمیایی نجات دهد.

محافظت در برابر سقوط

مهار ایمنی کامل بدنه قسمت اصلی سیستم فعال سقوط فعال است. این مهار به دو منظور انجام می شود ، اول ، توزیع نیروهای سقوط به طور ایمن بر روی بدن کارگر در صورت سقوط آزاد ، و دوم ، ایجاد آزادی حرکت به اندازه ای که کارگر بتواند کار خود را به طور موثر انجام دهد.

بوت یا چکمه

تقویت کننده محافظتی در انگشت پا که از پا در مقابل سقوط اشیا یا فشردگی محافظت می کند ، معمولاً با صفحه میانی ترکیب می شود تا از سوراخ شدن از پایین محافظت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 7 =