راهنمای جامع ایمنی در محل کار صنعت

کار در صنعت سخت است و هر شغل چالش ها و وظایف خاص خود را دارد که آن را منحصر به فرد می کند. از لوله کش ها تا سازندگان باید ماهر ، واجد شرایط اما مهمتر از همه ایمن باشید. اکنون ایمنی در محل کار به بخش عظیمی از تجارت روزمره تبدیل شده است و هر حرفه تفاوت هایی دارد. در این مطلب راهنمای ایمنی برخی از صنعت را ارائه دهیم.

تجهیزات ایمنی شخصی هم برای ایمنی کارکنان و هم برای شرکت مهم است. کلاه های سخت ، دستکش های ایمنی و سایر وسایل می توانند تأثیر بسزایی در رفاه شخصی شما داشته باشند.

اما برخی از تجهیزات ایمنی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند کدامند؟ دقیقاً چگونه ایمنی شما را حفظ می کند؟ کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه PPE و کشف نقش مهمی که تجهیزات حفاظت شخصی در محل کار داشته باشید.

ایمنی لوله کش

لوله کش بودن جنبه های زیادی دارد که می تواند خطری ایجاد کند که به تجهیزات لازم برای جلوگیری از آسیب رساندن مواد خطرناک به لباس یا حتی پوست نیاز دارد.

لباس های کامل یا لباس محافظ لازم است ، با حداقل امتیازاتی که می تواند توسط انسداد گرفتار شود ، زیرا اگر به عنوان مثال در ناخن گیر کنید ، این مسئله می تواند باعث ایجاد مشکل شود. هنگام کار با جریان های احتمالی الکتریکی ، برای ایمنی لوله کش باید لباس غیر رسانا پوشیده شود. همچنین چشم باید از جرقه ، قطره ، گرد و غبار محافظت شود و دستکش های چرمی یا لاتکس برای جلوگیری از آسیب به دست یا تماس با مواد خطرناک یا ناخوشایند از ضروریات آن هستند.

ایمنی تکنسین برق

برق کاران به طور کامل مشاغل و وظایفی از جمله نصب ، تعمیر و بازرسی را به عهده دارند تا فقط به چند مورد اشاره کنند. غالباً در فضاهای محدود کار می کنید و از عهده محصولات خطرناکی که می توانند شوک الکتریکی ایجاد کنند ، خواهد رفت! بنابراین ، ایمن ماندن با تجهیزات ایمنی امری حیاتی است.

برق کاران باید به دستکش های عایق لاستیکی مجهز باشند ، در داخل آنها از دستکش های آستری برای کاهش ناراحتی و دستکش های محافظ چرمی استفاده می شود که به صورت اختیاری در قسمت بالایی برای محافظت در برابر بریدگی ، خراش و سوراخ شدن استفاده می شود. دستکش باید به خوبی متناسب باشد و انعطاف پذیری آن را حفظ کند تا امکان دست زدن به مهارت های کوچکتر را فراهم کند.

ایمنی گچ بر

از تاسیسات دیوار و سقف گرفته تا نظارت بر پروژه های بزرگتر در محل ساخت و ساز ، گچ کاران با تجهیزاتی کار می کنند که می تواند به لباس آسیب برساند و سلامتی کارگران را به خطر بیندازد. خطرات ایجاد شده مشکلاتی مانند رینیت که می تواند با استفاده از ماسک صورت برای جلوگیری از تنفس در هوای مضر حاوی گرد و غبار حل شود.

گرد و غبار همچنین می تواند به چشم آسیب برساند ، بنابراین یک شیلد محافظ صورت یا عینک ایمنی و یک وسیله محافظ مناسب برای جلوگیری از خطر همراه با کلاه سخت همیشه استفاده می شود.

گچ کاران همچنین می توانند در معرض مواد شیمیایی از طریق تماس با پوست قرار بگیرند ، بنابراین پوشش های تمام بدن و همچنین دستکش های ضخیم برای جلوگیری از آسیب رساندن یا تحریک دست توصیه می شود.

ایمنی نجار

نجارها به دلیل خطرناک بودن تماس با چوب نیاز به محافظت اساسی دارند. تولید خاک اره ، برش چوب و تکه تکه ها فقط چند خطر کوچک است. کار با ابزار قدرت که می تواند به کارگر آسیب برساند که به محافظت در برابر آن نیز احتیاج دارد.

هر کسی که به طور گسترده با چوب کار می کند ، باید از چشم و گوش خود محافظت کند. نجاری در محل برش و شکل دهی زیادی دارد ، بنابراین باید از عینک ایمنی برای جلوگیری از حمله خاک اره به چشم استفاده شود و محافظ های شنوایی مناسب باید از صدای مداوم ایجاد شده توسط ابزارهای برقی محافظت کنند.

ابزارهای برقی نیز خطری محسوب می شوند اما نمی توان از این کار جلوگیری کرد ، توصیه می کنیم مطمئن شوید سطحی که روی آن کار می کنید تمیز باشد و هیچ مانعی وجود نداشته باشد که منجر به عوارض خطرناکی شود.

تجهیزات محافظتی مورد نیاز در محیط کار صنعتی

حتی اگر قوانینی برای استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی تصویب شده باشد ، بازهم تصادفات هر ساله رخ می دهد. اما معمولاً تجهیزات ایمنی که می توانند کارگران ماهر را در حین کار ایمن نگه دارند چیست؟

تجهیزات ایمنی محافظت از سر

معمولاً در سایت های ساخت و ساز ، شناسایی کارگران روزانه و کارگران ماهر از طریق کلاه های سختی که در محل کار به کار می برند آسان است. برای محافظت از سر خود در برابر افتادن اشیا مانند تجهیزات یا مواد ، طراحی کنید. سایش محافظ سر از کارگران برای سالها در برابر اشیایی که در غیر این صورت به آنها برخورد می کند یا به آنها نفوذ می کند ، محافظت می کند.

در حالی که برخی از کلاه های سخت فقط سر شما را می پوشانند ، اما کاملاً پیچیده می شوند. گزینه هایی با محافظت اضافی با محافظ صورت ، محافظ گوش و موارد دیگر در دسترس هستند. برای محافظت بهینه ، مهم است که از محافظ سر مناسب و متناسب با سر خود استفاده کنید.

تجهیزات ایمنی محافظت از چشم و صورت

به اندازه محافظت از سر ، کارگران باید اقدامات احتیاطی انجام دهند تا چشم و صورت خود را نیز ایمن نگه دارند. محصولاتی مانند سپرهای تمام رخ ، صورت شما را در برابر بقایای پرواز محافظت می کند. محافظ چشم مانند عینک ایمنی برای کارگران ماهری که با درجه حرارت فلز ، چوب و گرم کار می کنند ضروری است.

تجهیزات ایمنی محافظت از دست و پوست

تقریباً در هر صنعتی محافظت از دست و پوست می تواند به معنای واقعی کلمه پوست دستان شما را نجات دهد. به طور معمول در تمام مشاغل صنعت ساخت و ساز مورد نیاز است ، داشتن تجهیزات ایمنی فردی کافی مانند دستکش برای جلوگیری از آسیب دیدن پوست مهم است. از محافظت از دست و پوست برای جلوگیری از خطرات شغلی استفاده کنید. محافظت خوب از پوست شامل دستکش لاستیکی ، دستکش مقاوم در برابر برش و دستکش مقاوم در برابر حرارت است.

تجهیزات ایمنی محافظت از تنفس

اگر در سایتی کار می کنید که مواد سمی وجود دارد ، استفاده از محافظت تنفسی مناسب ضروری است. شما می خواهید اندام های حیاتی مانند ریه ها را در نظم مناسب حفظ کنید. به یاد داشته باشید ، فقط به این دلیل که نمی توانید چیزی را ببینید ، به این معنی نیست که نمی تواند به شما آسیب برساند. دستگاه های تنفس مانند تجهیزات ایمنی فردی نه تنها برای محافظت از شما در برابر اسپری رنگ و گرد و غبار ساخته شده اند ، بلکه می توانند از شما در برابر خطرات دیگر نیز محافظت کنند. این موارد می توانند شامل موادی مانند آفت کش ها ، بخارها و سایر آلاینده های خطرناک باشند.

در حالی که افراد شاغل ممکن است نتوانند مدام از شرایط خطرناک فرار کنند ، شما می توانید تمام تلاش خود را برای محافظت از خود انجام دهید. با انجام این کار ، شما می توانید مدت طولانی تری در نیروی کار شرکت کنید ، زنده بمانید و سالم بمانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =