نکات و تجهیزات ایمنی در محل کار

ایمنی محل کار باید همیشه در اولویت باشد ، به همین دلیل بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران ایمنی بدنبال ایده های جدید و به روز شده برای نکات ایمنی روزانه محل کار هستند. صرف نظر از اینکه در کدام صنعت فعالیت می کنید ، ایمنی در هر نوع محیط کار مهم است. انتخاب تجهیزات ایمنی مناسب کارگران بسیار مهم است. و این فقط مربوط به لاف زدن نیست – پیش خودتان نگویید یک میلیون ساعت بدون آسیب ذاشتیم! امسال هیچکس نمی لغزد و نمی افتد! – یا از ادعای جبران خسارت کارگر اجتناب کنید. این در نهایت در مورد ایمنی ، شادی و سلامت نگه داشتن کارکنان است.

اگر به دنبال یک نکته ایمنی روزانه با کیفیت هستید ، امروز چند نکته خوب برای شما ارائه داده ایم ، که به نظر می رسد برخی از آنها عقل سلیم است ، اما تکرار آنها و یادآوری منظم آنها برای کارمندان است.

نکات ایمنی روزانه برای محل کار

مواد خطرناک را به درستی ذخیره و برچسب گذاری کنید

این شامل مواد قابل احتراق ، مواد شیمیایی و حلال ها ، بلکه محصولات تمیزکننده و حتی حتی رنگ ها و مواد آرایشی است.

کارمندان را برای استفاده ایمن از تجهیزات آموزش دهید

هر کسی که ممکن است از یک ماشین یا تجهیزات استفاده کند یا آنها را اداره کند باید به طور صحیح و کامل در مورد نحوه کار ، نحوه استفاده و خطرات استفاده نادرست از آن آموزش ببیند. از دریافت مجدد مجوز یا به روزرسانی آموزش دریغ نکنید. و هر کارمندی که آموزش ندیده و دارای مجوز به روز برای استفاده از یک ابزار خاص است ، حتی نباید آن را لمس کند.

آموزشها و ملزومات کمکهای اولیه را ارائه دهید

علی رغم بهترین نیت ما ، بعضی اوقات تصادفات هنوز هم اتفاق می افتد. با آموزش نحوه مدیریت و درمان آسیب های جزئی و تهیه لوازم اولیه کمک های اولیه ، به محافظت از کارمندان و شرکت خود کمک کنید. به یاد داشته باشید که جعبه کمک های اولیه را مرتباً چک کرده و دوباره در آن نگهداری کنید.

رویه های اضطراری را توسعه ، اجرا و تمرین کنید

احتمالاً شما از قبل نقشه های مسیر تخلیه اضطراری را ارسال کرده اید که با علامت گذاری شده با “شما اینجا هستید” و یک مسیر فرار از آتش. اما برنامه های اضطراری شما باید شامل این موارد باشد که ممکن است موقعیت های دیگر ، چه طبیعی و چه ساخته دست بشر ایجاد شود ، که در آن آنها ممکن است مجبور به پناه گرفتن شوند یا به روشی متفاوت از آتش سوزی تخلیه شوند. برنامه های اضطراری را برای کارمندان توضیح دهید ، و مراحل آن را تمرین کنید. امیدوارم که شما هرگز مجبور به استفاده از آنها نشوید ، اما در صورت استفاده ، کارمندان شما آمادگی بیشتری خواهند داشت و احتمالاً در امنیت خواهند بود.

نکات ایمنی روزانه محل کار در دفاتر

مرتباً افراد را تشویق به مرتب کردن کنید – بی نظمی کابلها و سیمهای و انبوهی از کاغذ ها فقط باعث حواس پرتی و ناخوشایند بودن محیط کار نمی شوند ، بلکه می توانند خطراتی را نیز به همراه داشته باشند.

به کارمندان القا کنید که فعال شوند – هر یک یا دو ساعت چند دقیقه به کارمندان کم تحرک فرصت دهید تا بلند شوند و کشش پیدا کنند یا حرکت کنند. به کسانی که در استراحت ناهار خود به پیاده روی یا کلاس تناسب اندام می روند پاداش دهید. آنها را تشویق کنید به جای آسانسور از پله ها استفاده کنند. با یک مسابقه تناسب اندام کارمندان را به چالش بکشید. آنها در نتیجه مشاغل میز کار خود مشکلات بهداشتی کمتری را تجربه خواهند کرد و تقریباً مطمئناً کارگران شادتری خواهند بود!

نکات ایمنی روزانه محل کار در انبارها

بازرسی های روزانه

مراقب وسایلی باشید که ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند ، یا فضاهایی که به طور بالقوه خطری دارند. و البته مراقب کارمندانی باشید که ممکن است از ابزار یا وسایلی به طور نامناسب و ناامن استفاده کنند.

کف ها را تمیز و خشک نگه دارید

لزوماً نباید از انواع مایعات استفاده کنید. لغزش و سقوط می تواند به دلیل خاک اره ، کاغذ یا مواد ریخته شده دیگر رخ دهد. با جارو زدن و یا مرتب کردن منظم کف ، جلوگیری از آنها آسان است.

بلند کردن ایمن را تشویق کنید

از کارمندان بخواهید از وسایل و ابزار مناسب برای کمک به آنها در بلند کردن وسایل سنگین تا حد امکان برای جلوگیری از آسیب استفاده کنند. به آنها یادآوری کنید هنگام جابجایی وسایل ایمن باشند – به عنوان مثال هرگز وسایل را از بالا یا پایین نردبان حمل نکنید.

یک محیط کار ایمن فارغ از اینکه شغل چیست

برای انجام کار ضروری است و مهم این است که آیا محیط کار انباری پر از کارگر است یا یک دفتر کار کوچک با چهار اتاق.

وقتی صحبت از ایمنی در محل کار می شود ، کمی آمادگی و آموزش می تواند کمک زیادی به جلوگیری از صدمات در محل کار کند. با اجرای برخی از این نکات ایمنی روزانه در محل کار ، قادر خواهید بود کارمندان خود را ایمن نگه دارید و به آن هدف “ایمنی برای یک میلیون ساعت” برسید!

از خطرات احتمالی جلوگیری کنید

فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند در صدمه ای فراتر از استفاده نادرست از ابزار موثر باشد. همه چیز ، از محیط کار تا وضعیت کلی جسمی کارگر ممکن است در این امر نقش داشته باشد. در اینجا موارد بالقوه ای وجود دارد که می تواند منجر به آسیب های کاری شود:

  • خستگی
  • فضاهای کاری بهم ریخته
  • آموزش ضعیف
  • دید محدود
  • حواس پرتی های بیرون
  • در حین دستورالعمل ها کم توجهی یا کم توجهی کنید
  • عجله در انجام کارها
  • شرایط سطح خطرناک

این ضروری است که کارکنان شما هنگام استفاده از ابزارهای احتمالاً خطرناک در محل کار ، مراقبت بیشتری کنند. اطمینان حاصل کنید که آنها به درستی و کاملاً دقیق برای وظیفه یاد شده آموزش دیده اند.

لوازم ایمنی صنعتی: چگونه کارگران خود را ایمن نگه داریم

لوازم ایمنی صنعتی هنگام تأمین شرایط کار ایمن برای کارمندان بسیار مهم است. دادن ابزار مناسب به کارگران همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس و احساس امنیت می شود. اداره آمار کار از وزارت کار ایالات متحده گزارش عمیقی راجع به آسیب های محل کار برای سال 2018 منتشر کرد. 2.8 میلیون مورد جراحات و جراحات غیر جانی توسط کارفرمایان خصوصی گزارش شده است. علاوه بر این ، اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) گزارش داد که آخرین مرگ و میر ناشی از کار در ایالات متحده در ماه مه سال 2020 اتفاق افتاده است.

بنابراین ، تهیه تجهیزات ایمن برای کارگران می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی را ایجاد کند. بیایید نگاهی به ابزارهای ایمنی بیندازیم که برای کار در محیط کار مهم هستند.

1) دستکش ایمنی

بسیاری از آسیب های محل کار شامل دست است. خوشبختانه دستکش های مختلفی وجود دارد که از انواع مختلف آسیب دیدگی دست محافظت می کند ، مانند:

  • مقاوم در برابر برش - در برابر بریدگی و سوراخ شدن محافظت کنید
  • مقاوم در برابر آب - از آب محافظت کرده و از سرما عایق می شود
  • مقاوم در برابر سایش - در برابر خراش ، جاروب شدن و سایش محافظت کنید
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی - از اسیدها ، روغن ها ، مواد سوزاننده و حلال ها محافظت می کند
  • غیر رسانا - در برابر برق ولتاژ پایین محافظت کنید

در حال حاضر ، موارد دیگری از داشتن دستکش کار مناسب در اختیار شما است. شما باید اطمینان حاصل کنید که دستکش کارگران مناسب است و هیچ حساسیت پوستی یا آلرژی را تشدید نمی کند.

2) محافظت از چشم

گاگل ، عینک ایمنی و محافظ صورت برای جلوگیری از آسیب دیدگی چشم در محل کار بسیار مناسب است. با این حال ، گاهی اوقات کافی نیست. به همین دلیل وجود ایستگاه های شستشوی چشم در محل حیاتی است. اگر کارگری بدون شستن دست به طور تصادفی چشمانش را مالش دهد چه می شود؟ آنها می توانند ناخواسته چشم خود را در معرض مواد سمی قرار دهند. گام بعدی این است که تصمیم بگیرید آیا یک ایستگاه شستشوی چشم دائمی یا قابل حمل متناسب با فضای کار شما است. علاوه بر این ، در صورت تماس کارگر با مواد شیمیایی خطرناک ، داشتن دوش های اضطراری احتیاط خواهد بود.

ایستگاه شستشو چشم در محل کار

3) تجهیزات ایمنی سر

تجهیزات ایمنی مانند کلاه  سخت و کلاه ایمنی مخصوصاً هنگام کار در یک کارگاه ساختمانی یا کف کارخانه یک امر ضروری است. این امر به ویژه هنگامی که بازدید کننده ای در سایت دارید بسیار مهم است. صدمات مغزی می تواند منجر به آسیب دائمی شود. بعلاوه ، آنها می توانند برای کارفرما گران تمام شوند ، زیرا غرامت کارگران در نظر گرفته شده است. ضربه و کوفتگی متداول ترین اشکال صدمات به سر در محل کار است. راه های بی شماری برای اطمینان از محافظت کارمندان از سر خود وجود دارد:

  • از کلاه ایمنی استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که هر سطح راه رفتن فاقد نشت آب است.
  • برای نشان دادن سطوح مرطوب از علامت گذاری مناسب استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از نردبان احتیاط کنید.
  • همیشه از مکان های صعب العبور از نردبان استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که اشیا به طور ایمن در قفسه ها ذخیره شده اند.

4) اقدامات حفاظت از سقوط

لغزش و افتادن در سایت های کاری بسیار رایج است. زمین خوردن در محل کار می تواند منجر به صدمات متعدد بدن شود. علائم راهی عالی برای اطلاع کارمندان از مناطق بالقوه خطرناک است. در حقیقت ، علائم ایمنی و هشدار دهنده باید توسط هر ایستگاه کاری نصب شود. اطمینان از وجود معابر کاملاً مشخص در حالی که روی زمین هستند می تواند از سقوط جلوگیری کند. جدا از فضاهای بیش از حد بهم ریخته و خطرناک در محیط کار ، آنها یک سلامتی نیز هستند. علاوه بر این ، کلیه تجهیزاتی که می توانند به عنوان یک خطر از بین برنده باشند باید با خیال راحت و در شرایط کار مناسب ذخیره شوند.

جلسات موضوع ایمنی را برگزار کنید

روش دیگر برای اطمینان از استفاده ایمن از ابزارها ، انجام جلسات مبحث ایمنی است. البته ، جهت گیری های کارمندان و آموزش های گسترده وجود دارد ، اما جلسات مبحث ایمنی می تواند اهمیت احتیاط را در محل کار به خانه بیاورد. باید شفافیت مطلق بین شما و کارگران وجود داشته باشد ، خصوصاً در مورد ایمنی. مباحث مورد بحث در جلسات شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • روشهای ایمنی و آتش سوزی
  • محافظت مناسب از بدن مانند عینک ، کلاه سخت ، دستکش ، جلیقه ، چکمه های انگشتی استیل و ...
  • مرور اصول تجهیزات ایمنی
  • پیشگیری از خشونت در محیط کار
  • تجزیه و تحلیل خطر شغلی
  • اشاره به آشکارسازهای گاز و آتش روی زمین
  • علامت گذاری سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =