5 راه برای کاهش آسیب های محل کار

با بیش از 80،000 کارگر که هر ساله فقط در بخش ساخت و ساز از بیماری های ناشی از کار رنج می برند ، برای جلوگیری از حوادث در محل کار باید کارهای بیشتری انجام شود. علاوه بر هزینه های مالی ، مانند از دست دادن تولید ، عدم حضور در محل کار و هزینه های مراقبت های بهداشتی ، کل هزینه های صدمات محل کار هم شامل هزینه های مالی و هم ارزیابی هزینه های انسانی است. درک و جلوگیری از خطرات اولین قدم برای جلوگیری از حوادث و حمایت از کارگران است. در زیر 5 نکته مهم برای به حداقل رساندن آسیب های محل کار آورده شده است.

از تجهیزات ایمنی شخصی PPE استفاده کنید

PPE یکی از مهمترین تجهیزات برای محافظت کاربر در برابر خطرات است. این موارد شامل مواردی مانند کلاه ایمنی ، دستکش ، محافظت از چشم ، لباس با دید بالا و کفش ایمنی و غیره است. اگرچه PPE به یک محل کار ایمن کمک می کند ، اما 98٪ از کارمندان گفتند که دیگران را در محل کار خود دیده اند که از PPE صحیح استفاده نمی کنند. تجهیزات به دلیل عدم دسترسی و ناراحتی مناسب نبودند.

به عنوان یک کارفرما ، وظیفه قانونی شما است که یک محیط کار امن را فراهم کنید. طبق مقررات تجهیزات حفاظت شخصی در محل کار 1992 ، کارفرمایان باید اقدامات منطقی را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که PPE ارائه شده به درستی و با مسئولیت پذیری استفاده می شود. PPE باید:

  • قبل از استفاده به درستی ارزیابی شود تا مطمئن شوید برای هدف مناسب است
  • به درستی نگهداری شود
  • دستورالعمل هایی در مورد نحوه استفاده ایمن از آن ارائه شده است
  • به درستی توسط کارمندان استفاده می شود.
  • کارگران همچنین باید آموزش کافی در مورد استفاده صحیح ، مناسب ، مراقبت و نگهداری از PPE خود را ببینند.

ایجاد یک محل کار امن

شیوه های معمول کار ممکن است منجر به آسیب های کاری شود و همیشه بهتر است که به موقع با خطرات مقابله کنید. براساس آمار HSE ، لغزش و سقوط 24 درصد از حوادث محل کار را تشکیل می دهد.

این امر عمدتا توسط خطرات قابل پیشگیری مانند سطح لغزنده کف ، کابل های دنباله دار و روشنایی ضعیف ایجاد می شود. اقدامات پیشگیرانه معمولاً ساده است ، بنابراین به سرعت عمل کرده و هرگونه نشتی را پاک کنید ، مراحل خراب را ترمیم کرده و کارکنان را تشویق کنید تا خطاهای مربوط به تعمیر و نگهداری را بلافاصله گزارش دهند تا رفع شود.

ایجاد فرهنگ ایمنی

کارفرمایان وظیفه دارند از موضوعات بهداشتی و ایمنی که شما را تحت تأثیر قرار می دهد محافظت و به شما بگویند. ابلاغ سیاست های ایمنی و بهداشتی به همه کارکنان مهم است. این ممکن است با درج اطلاعات در آموزش ، بسته های القایی ، کتابچه های راهنمای کارکنان یا ارسال آنها در تابلو اعلانات باشد. با ایجاد فرهنگ ایمنی ، کارکنان آموزش می بینند و اهمیت بهداشت و ایمنی در کار را درک می کنند.

آموزش صحیح کارمندان همچنین می تواند خطر آسیب ها را کاهش دهد. کارمندان آگاه و تحصیل کرده به دلیل آگاهی و اطلاع از خطرات احتمالی ، کمتر درگیر حوادث می شوند. همچنین سیاست ها باید حداقل سالی یک بار یا بیشتر مورد بازنگری قرار بگیرند تا با قوانین جدید در جریان باشند.

ارزیابی ریسک را انجام دهید

پیشگیری بهترین درمان است. همه مشاغل موظفند ارزیابی خطرات بهداشتی و ایمنی را برای شناسایی خطرات احتمالی در محل کار انجام دهند. با انجام ارزیابی ریسک ، این راهنمایی برای کمک به مشاغل کمک می کند تا بفهمند برای ارزیابی و کنترل خطرات در محل کار و مطابقت با قانون ایمنی و بهداشت باید چه کاری انجام دهند.

ارزیابی ریسک با مشاهده رسمی ناحیه ای در محل کار ، شناسایی خطرات موجود در آن و سپس بررسی سوانح احتمالی یا صدمه ای که می تواند رخ دهد ، حوادث را کاهش می دهد. به عنوان مثال آیا کارمندان ملزم به حمل وسایل سنگین یا کار از ارتفاع هستند؟ ثبت كتب ارزيابي ريسك و اقداماتي كه براي كاهش احتمال تصادفات انجام مي دهيد از اهميت بسياری برخوردار است.

نصب کردن تابلوها

طبق قانون علائم مشخص شده در تمام مناطق بالقوه خطرناک برای اطلاع کارکنان از خطرات احتمالی الزامی است. حتی اگر این مورد برای تجارت کوچک شما لازم نباشد ، این علائم می تواند ابزاری بسیار ارزشمند در محافظت از کارمندان باشد و آنها را از خطرات هشدار دهد.

این مهم است كه كارفرمایان اطمینان حاصل كنند كه كاركنانشان از معنای علائم و نشانه های ایمنی كه در حین كار دیده یا شنیده می شوند ، از جمله ارائه آموزش در صورت لزوم ، آگاهی و مفهوم دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =