راه های ساده برای بهبود ایمنی برق کاری

تنظیمات مهم نیست، ایمنی برق کاری یا کار الکتریکی باید در اولویت اصلی کارها باشد. بدیهی است که ایمنی کار برق در برخی از صنایع بیش از بقیه نگران کننده است. با این حال ، شرکت ها در تمام صنایع باید از خطرات الکتریکی در محل کار و بهترین روش ها برای کاهش آنها آگاهی داشته باشند. خوشبختانه کارهای کوچک بسیاری وجود دارد که کارفرمایان می توانند برای رفع خطرات الکتریکی انجام دهند. بیایید نگاهی به چند روش ساده و آسان برای بهبود ایمنی کار برق بیندازیم.

اهمیت ایمنی برق چیست؟

در محل کار ، وقتی کارگران خطرات را به درستی شناسایی و کنترل کنند ، کار در اطراف برق می تواند بسیار ایمن باشد. اما ، آموزش ناکافی ، کمبود تجربه و عدم شناخت خطرات احتمالی می تواند منجر به برق گرفتگی یا مرگ شود.

از آب دور بمانید

همه می دانند که آب و برق با هم مخلوط نمی شوند ، اما یادآوری هرگز ایرادی ندارد. در نزدیکی تجهیزات الكتریكی نباید هیچ منبع آب وجود داشته باشد. به همین ترتیب ، کارمندان باید آموزش ببینند که اگر دست خیس دارند ، از مدارها و تجهیزات الکتریکی فاصله بگیرند.

سیمهای آسیب دیده را دور بریزید

یک درس مهم در مورد ایمنی برق کاری این است که همیشه سیمهای آسیب دیده را دور بریزید. اگر صدمه ای به دوشاخه یا هر نوع خراب شدن سیمها وارد شود ، نباید از آنها استفاده کنید. ممکن است یک مسئله جزئی به نظر برسد ، اما حتی آسیب اندک به سیم برق می تواند خطر ایمنی را افزایش دهد ، به همین دلیل هرگز نباید خطر کنید.

از تجهیزات ایمنی عایق مناسب استفاده کنید

تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) برای هر کاری مشخص است ، اما وقتی برق در آن نقش دارد از اهمیت بالاتری برخوردار است. هیچ کارمندی نباید بدون عینک ،کلاه ایمنی عایق برق، دستکش ایمنی لاستیکی و هر نوع تجهیزات ایمنی عایق برق دیگری که ممکن است برای یک کار خاص لازم باشد ، نزدیک تجهیزات الکتریکی باشد.

تجیهزات ایمنی عایق برق هترمن

علائم ایمنی را نصب کنید

این ممکن است حداقل کاری باشد که یک کارفرما می تواند به نام ایمنی برق کاری انجام دهد. در بیشتر موارد ، علائم ایمنی مانند نوار خطر برق گرفتگی فقط باید آنچه را که کارمندان قبلاً آموخته اند تقویت کند. اما ارسال علائم هشدار دهنده درباره خطرات الکتریکی ضرری ندارد. این فقط یک راه دیگر برای یادآوری خطرات احتمالی کار با برق به کارگران است.

از موانع فیزیکی در اطراف خطرات الکتریکی استفاده کنید

در حالت ایده آل ، کارمندان باید به اندازه کافی خوب بدانند که بدون هدف به جایی نزدیک تجهیزات الکتریکی نروند. اما داشتن موانع فیزیکی جلوگیری از هرگونه قرارداد غیرضروری با کار برق را آسان می کند. تابلوهای برق همیشه باید در داخل درهای کابینت قرار داشته باشند که می توانند بسته شوند تا از قرار گرفتن در معرض سیم جلوگیری کنند.

در مورد ایمنی برق به کارمندان آموزش دهید

مانند هر چیز دیگری ، آموزش نیز نقشی اساسی در ایمنی برق کاری خواهد داشت. البته ، هر کارمندی که با برق کار می کند باید گسترده ترین آموزش را ببیند. اما هر کارگر در این شرکت باید در مورد ایمنی الکتریکی مقداری آموزش ببیند ، حتی اگر فقط در حال یادگیری باشد که از اجزای الکتریکی بدون حضور متخصص برخوردار نیست.

از ابزارهای مناسب استفاده کنید

برای کارکنانی که ممکن است با برق کار کنند ، مهم است که کارفرمایان ابزار مناسب آنها را تهیه کنند. برخی از ابزارها و محلول های تمیز کننده ممکن است رساناهای فعال باشند و باعث می شود که این موارد از صفحه های الکتریکی دور نباشند. کارگران باید همیشه تصور کنند که صفحات برقی فعال هستند و خطری ایجاد می کنند ، که آنها را ترغیب می کند همیشه از ابزارهای مناسب استفاده کنند.

کارگران فاقد صلاحیت را دور نگه دارید

سرانجام ، یکی از قوانین اساسی ایمنی کار برق این است که کارگران فاقد صلاحیت را به هیچ وجه از تجهیزات الکتریکی دور نگه دارید. حتی اگر کارمندانی دارید که نحوه کار تجهیزات الکتریکی را می فهمند ، آوردن یک برقکار مجاز برای انجام کار یا ارائه راهنمایی هرگز ضرری نخواهد داشت. در مورد برق ، همیشه ایمن بودن بهتر از تأسف است ، بنابراین همیشه مطمئن شوید که برق کاران واجد شرایط کار را انجام می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − پنج =