محافظت در برابر کرونا با گاگل یا شیلد محافظ صورت

با پشت سر گذاشتن شماره ویروس کرونا در سراسر کشور ، پوشیدن محافظت صورت در محافل عمومی نه تنها به شدت مورد تشویق CDC است بلکه در بعضی از مناطق ، از جمله باتون روژ ، اجباری است. محافظ های صورت – که معمولاً فقط در خدمات بالینی به عنوان بخشی از وسایل محافظتی کامل دیده می شوند – به عنوان جایگزینی برای ماسک های صورت ظاهر می شوند. به زبان ساده ، این یک قطعه پلاستیک سفت و محکم است که به یک سر بند متصل شده است ، پلاستیک آن صورت را می پوشاند و به زیر چانه کشیده می شود.

آیا محافظ های صورت جایگزینی ایمن برای استفاده عمومی هستند و چه نوع محافظتی ارائه می دهند؟

CDC استفاده از محافظ صورت را برای انجام کارهای عادی روزمره یا جایگزینی برای پوشش صورت پارچه ای توصیه نمی کند. نکته اصلی در مورد محافظ های روبرو این است که قطره هایی که هنگام سرفه ، عطسه یا مکالمه آزاد می شوند می توانند از دو طرف و پایین محافظ پخش شوند. در حالی که کشیدن یک تکه پارچه در پایین محافظ صورت توصیه می شود ، هنوز اثربخشی آن به طور گسترده مورد بررسی قرار نگرفته است.

تحقیقات حاکی از آن است که ویروس کرونا معمولاً از طریق قطرات بزرگی که از دهان یا بینی فرد خارج می شود ، گسترش می یابد و این گرانش در شعاع شش فوت توسط جاذبه پایین کشیده می شود. (از این رو قانون شش پا است.) ماسک ها هنگام عطسه یا سرفه قطرات را جذب می کنند ، اما محافظ های صورت این کار را نمی کنند.

اگر پوشیدن محافظ صورت یا عینک را انتخاب کرده اید ، CDC به شما توصیه می کند از مناسب بودن آن اطمینان حاصل کنید و آنها را مطابق با دستورالعمل های سازنده تمیز و ضد عفونی کنید.

طبق گفته های لوری گرومز ، مدیر پیشگیری و کنترل عفونت برای OSF HealthCare ، پیروی از توصیه های CDC بسیار مهم است. لوری گفت: “اگر انتخاب می کنید كه از محافظ چشم استفاده كنید ، مهم است كه به درستی تنظیم شود و به محض استفاده از آن ، تنظیمات كمی لازم باشد. همچنین باید پوششی را برای همه طرفها – بالا ، پایین و پهلو فراهم کند.”

اگر قرار است از یک شیلد محافظ صورت استفاده کنید ، CDC همچنین توصیه می کند یک محافظ صورت با کلاه یا محافظی را که در اطراف کناره های صورت شما قرار دارد و تا زیر چانه امتداد دارد انتخاب کنید.

تمیز کردن شیلد محافظ صورت

با استفاده از دستکش لاتکس دستمال مرطوب شیلد محافظ صورت و گاگل تمیز کنید آنها باید درست مانند ماسک شما تمیز باشد. از آنجا که مواد دستمال مرطوب از مواد مختلفی ساخته شده اند ، ممکن است بخواهید گوشه کوچکی از سپر یا از عینک محافظ تمیز کنید تا اطمینان حاصل کنید که پاک کننده ای که استفاده می کنید به سطح آسیب نمی رساند. به یاد داشته باشید ، بیشتر این محافظان صورت یکبار مصرف هستند و هنگام خراش یا کدر شدن باید از آنها دور ریخته شود. محافظت از چشم باید در یک مکان امن بین موارد استفاده شود تا از خراش محافظت شود.

قرار دادن گاگل ، عینک یا شیلد محافظ صورت در بالای سر هنگام پوشیدن ، فکر خوبی نیست. اگر به طور مداوم آن را برای دیدن یا خواندن موارد حذف می کنید ، ممکن است مفید نباشد. همچنین برا اساس گفته CDC ، دستان خود را پس از برداشتن محافظ صورت یا گوگل بشویید و از لمس چشم ، بینی و دهان خود در هنگام برداشتن آنها خودداری کنید.

تماس با ویروس کرونا

اگرچه منابع زیادی در مورد توانایی انقباض COVID19 از طریق چشم وجود ندارد ، اما ما می دانیم كه منبع اصلی عفونت تماس ویروس با بینی و دهان شما است. چشم ها ساختار سلولی بسیار مشابهی از سلول های پوشاننده بینی و دهان دارند.  از آنجا که چشم ها می توانند به پشت بینی و گلو تخلیه شوند ، بنابراین می توان ویروس را از چشم به داخل بینی و دهان منتقل کرد. راه دیگری که می تواند از طریق چشم منتقل شود این است که وقتی فرد آلوده چشم خود را مالش می دهد و سپس ویروس را از طریق دست های آلوده به سایر سطوح یا اشیا منتقل می کند.

پوشش کنارهای عینک میتواند از پرتاب قطرات عطسه و سرفه از شما محافظت کند

عینک طبی و عینک آفتابی

 عینک طبی و عینک آفتابی به دلیل دهانه های اطراف کناره قاب ها محافظ نیستند. “محافظتی كه ممكن است داشته باشند این است كه ممكن است فرد را از مالیدن یا لمس چشم خود منحرف كند. اگر شما عادت به استفاده از عینک ندارید ، این باعث می شود که فرد مکرر آن را لمس کند یا تنظیم کند ، که این می تواند نتیجه ناخواسته تماس با صورت او باشد. البته برخی عینک های آفتابی و طبی برای این محافظت ساخته شده است که دارای پوششی در کناره است.

استفاده با هم از شیلد محافظ صورت و ماسک بهتر است

مهم است که به یاد داشته باشید ماسک ها و محافظ صورت عملکردهای مختلفی دارند. جفت شدن آنها در صورت استفاده صحیح می تواند سطح محافظت شما را افزایش دهد. ماسک ها می توانند قطرات و ذراتی را که فرد صاحب آن را دفع می کند و در برخی از سطوح از فرد استنشاق می کند از قطره ها و آئروسل های موجود در هوا محافظت کند. محافظت از چشم به صورت محافظ صورت برای ایجاد مانعی در برابر استفاده کننده از محیط است.

وقتی صحبت از آن می شود ، بهترین اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس ، سه موضوع برای امنیت همه است – ماسک بزنید ، فاصله خود را حفظ کنید و دستان خود را بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هفده =