مقایسه و بررسی تفاوت کلاه ایمنی و کلاه سخت

تصویر یک کارگر ساختمانی که کلاهی سخت بر سر دارد ، نمادین است. چه بالای آسمان خراش باشد و چه روی زمین ، همه افراد در هر مشاغل باید کلاه سختی بپوشند. حتی بازدید کنندگان نیز ملزم به رعایت کردن و پوشیدن کلاه در محل کار هستند. با این حال ، آیا آن پایه اصلی ساخت و ساز – کلاه سخت – کمی تغییر شکل داده است؟ هرچه بیشتر کلاه های سخت به کلاه ایمنی ارتقا می یابند. آیا سرانجام کلاه ایمنی به عنوان تنها محافظ سر انتخاب می شود یا کلاه ایمنی و کلاه سخت در کنار هم کار می کنند؟

تاریخچه کلاه سخت

بیش از 100 سال است که کلاه های سخت وجود دارد. کشتی سازان قبلاً کلاه خود را با قیر می پوشاندند تا سفت شود و لایه محافظتی ایجاد کند. این کلاه های سخت اولیه کارگران اسکله را از ابزار و اشیایی که از کشتی سقوط می کردند محافظت می کردند. انواع دیگر کلاه های سبک ایمنی در اصل از چرم یا استیل ساخته می شدند و در سال 1919 کلاه های محافظ از بوم بخارپز ، چسب و رنگ سیاه ساخته می شدند.

کلاه های سخت امروزی عمدتا از پلی اتیلن تشکیل شده اند. در حال حاضر کلاه های سخت مدرن ممکن است شامل ویژگی هایی باشند که کشتی سازان قدیمی هرگز نمی توانستند در رویا ببینند: تهویه ، محافظ صورت ، صداگیر گوش یا ایرماف ، شیلد محافظ ، آسترهای عرق ، چراغ ها ، رادیوها یا واکی تاکی ها و تکامل آنها با بالا آمدن کلاه ایمنی ادامه دارد.

تغییرات در کلاه ایمنی

هنگام تصویرپردازی از کلاه ایمنی ، امدادگر یا ورزشکار در فضای باز مانند ، سنگ نوردی ، اسکی ، دوچرخه سواری و حتی کایاک ورزشی به چشم می آید. این کلاه ایمنی ها معمولاً با بند چانه داخلی به سر نزدیکتر می شوند و لبه آنها تقریباً لبه ندارد. بطور کلی آنها روی سر کوچکتر شدند.

کلاه ایمنی عناصر ایمنی را افزایش داده است ، به همین دلیل است که عمدتا توسط ورزشکاران در ورزش های خطرناک و نیروهای امدادی در موقعیت های خطرناک استفاده می شود. در داخل کلاه ایمنی ، و نوارهای چانه ای وجود دارد که کلاه ایمنی را روی سر نگه می دارد.

کلاه ایمنی بسیار ایمن و سخت است

برای کارگران ساختمانی ، کلاه ایمنی نه تنها در برابر سقوط اجسام محافظت می کند ، بلکه مدل های خاصی (نوع II) می توانند محافظت بیشتری در برابر ضربه به کنار و پشت سر ایجاد کنند.

کلاه ایمنی و کلاه های سخت نوع II برای به حداقل رساندن ضربه های جانبی به سر(از کنار یا مرکز پوسته یا بالای سر) طراحی شده اند. به عنوان مثال ، ضربه ای به سر ناشی از انتهای تیز تیرهای جانبی یا تیرآهن را دفع میکند.

بعلاوه ، بند چانه چه روی کلاه ایمنی و چه روی کلاه سخت می توانند با حفظ کلاه در جای خود باعث افزایش ایمنی در هنگام سقوط ، حرکت و لغزش شوند.

امکانات و لوازم جانبی کلاه ایمنی

از دیگر ویژگی هایی که کلاه ایمنی را ایمن می کند می توان به گزینه هایی مانند روکش قابل اتصال ، محافظ گوش و مجهز بودن  به نوار شب تاب اشاره کرد.

مقررات OSHA نیاز به استفاده از انستیتوی استاندارد ملی آمریکا (ANSI) سازگار با محافظت از سر (ANSI Z89.1-2014) دارد. طبق قانون OSHA 29 C.F.R. 1001/1926 ، کارفرمایان باید تجهیزات محافظتی در برابر سر را ارائه دهند که مطابق با استاندارد اجماع صنعت ANSI Z89.1 باشد یا از آن فراتر رود.

قیمت کلاه ایمنی مهم ترین مانع برای خرید کلاه

با وجود این همه اخبار مثبت در مورد کلاه ایمنی ، چه چیزی می تواند مانع تصاحب کلاه های سخت آنها شود؟ یک مانع هزینه است. کلاه ایمنی به طور قابل توجهی گران تر از کلاه های سخت است. با این حال ، دوام بیشتری دارند – در برخی موارد تا 10 سال عمر میکنند، به همین دلیل خرید کلاه ایمنی کمتردر طول سالها قیمت و هزینه پایین تری برای کارگران به ارمغان خواهد آورد.

هزینه اولیه کلاه ایمنی بیشتر است اما در طول زمان برای شما ارزان تر است.

چالش دیگر در آغوش کشیدن کلاه ایمنی در محل کار ، اولویت کارگر است. کلاه های سخت یک نماد دیرینه کارگر ساختمانی است. کلاه ایمنی نه تنها از کلاه سخت سنتی متفاوت است بلکه از حس متفاوتی برخوردار است. برخی از کارگران ممکن است از استفاده از طراحی زیباتر کلاه ایمنی احساس ناراحتی کنند. این ممکن است شیفت فرهنگی را برای برخی از کارگران دشوار کند.

کلاه ایمنی هترمن - برترین تولید کننده تجهیزات محافظت از سر در ایران

این امکان وجود دارد که برخی از کارگران به کلاه ایمنی روی بیاورند در حالی که برخی دیگر بسته به نوع کاری که دارند کلاه های سخت خود را ادامه می دهند. در هنگام کار در ارتفاعات یا در شرایطی که خطر سقوط بیشتر وجود دارد ، می توان به کلاه ایمنی نیاز داشت – در حالی که کارگران در سطح زمین همچنان از کلاه های سخت استفاده می کنند ، مانند دستگاه های بتونی ، پرچمداران ، برق ، رانندگان و غیره.

نتیجه نهایی

اجرای هرچه بیشتر کلاه ایمنی به معنای مزایای بیشتر برای کارگران ، شرکت های ساختمانی و شرکت های بیمه است. افزایش استفاده از کلاه ایمنی به این معنی است که شرکت ها ممکن است کارگران کمتری به دلیل آسیب دیدگی ، پرداخت غرامت کارگران کمتر و ادعاهای کمتری داشته باشند. شرکت های ساختمانی ممکن است مجبور شوند کمی جلوتر از این هزینه کنند ، اما بازدهی در امنیت کارگران بسیار ارزشمند است. انتقال از کلاه سخت به کلاه ایمنی ممکن است مدتی طول بکشد ، اما ایمنی و هزینه های طولانی مدت آن باعث می شود کلاه ایمنی برای برخی بهترین گزینه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 18 =