استوپر پارکینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

استوپر پارکینگ نوعی تجهیزات ایمنی است که برای جلوگیری از برخورد خودروها با یکدیگر و با موانع موجود در پارکینگ استفاده می شود. این تجهیزات از مواد مختلفی مثل پلاستیک ساخته می شوند. استوپرهای پارکینگ با نام های دیگری مانند متوقف کننده خودرو یا تقسیم کننده پارکینگ نیز شهرت دارند. از مزیت های عالی استوپر پارکینگ این است که می تواند مانعی بین دو ردیف پارکینگ ایجاد کند و صدمات ناشی از برخورد ماشین با دیوار یا سایر وسایل نقلیه را کاهش می دهد. در این مقاله با نقش مهم استاپرهای پارکینگ و مزایای استفاده از آنها در کاهش خسارات آشنا می شویم.

استوپر پارکینگ چیست؟

استوپر پارکینگ چیست؟

استوپر پارکینگ یا ” Wheel Stops” ، پیشرفته ‌ترین نوع تسهیلات فیزیکی در پارکینگ اماکن است که برای جلوگیری از عبور خودروها از مرزهای محدوده پارکینگ استفاده می‌شود. این تجهیزات معمولاً از جنس فلزی یا بتنی ساخته می‌شوند و به صورت عمودی در سطح زمین قرار می گیرند. بلوک‌ های پارکینگ و توقف‌ کننده های خودرواین اطمینان را می‌دهند که وسایل نقلیه هنگام پارک کردن در مکان صحیح توقف می‌کنند. آنها به سادگی از آسیب به ساختمان ها، پیاده روها و دیوار ها جلوگیری می کنند. پارکینگ استاپرها همچنین برای چرخ دستی های مکانیکی، لیفتراک ها و وسایل نقلیه ای که در کارخانه ها و انبارهای بزرگ کار می کنند، به عنوان سپر محافظ عمل می کنند. استاپرهای پارکینگ در انواع مختلفی تولید می شوند که عبارتند از:

  • استاپر پارکینگ لاستیکی
  • استاپر پارکینگ پلاستیکی
  • استاپر پارکینگ فلزی
  • استاپر پارکینگ بتنی

نقش استوپر پارکینگ

اگرچه رانندگان هنگام پارک وسیله نقلیه موانع اطراف خود را می شناسند، اما نصب متوقف کننده خودرو تضمین می کند که برخورد وسیله نقلیه به وسیله نقلیه یا به جای دیگر رخ نمی دهد. نقش مهم استوپرهای پارکینگ این است که نه تنها از ماشین های داخل پارکینگ محافظت می کنند، بلکه به حفظ فضای شخصی مالکین نیز کمک می کنند. برای نصب استاپرها، ابتدا باید زمین را آماده کرد؛ سپس استاپر در محل مورد نظر قرار می گیرد و پیچ ها از طریق سوراخ هایی که از قبل دریل شده اند وارد آن می شوند تا روی زمین محکم شود. اینکار تضمین می‌کند که استاپ چرخ در جای خود باقی می‌ماند و نمی‌تواند توسط وسایل نقلیه جابه‌جا شود یا ضربه بخورد.

استاپر پارکینگ به عنوان بخش مهمی از تجهیزات ایمنی هستند که صاحبان املاک باید در محل های پارکینگ قرار دهند. شما می توانید آنها را در پارکینگ محل زندگی خود به زمین بچسبانید. برای خرید انواع تجهیزات ترافیکی و توقف کننده های خودرو مطابق با استانداردهای ایمنی می توانید به وبسایت هترمن مراجعه نمایید.

ویژگی های استوپر پارکینگ

ویژگی های استوپر پارکینگ

از ویژگی‌های مهم استوپرهای پارکینگ مقاومت فیزیکی آنهاست. استاپر پارکینگ معمولاً از مواد مقاوم مانند فلز یا بتن ساخته می‌شود تا بتواند از پس وزن خودروها و ضربات قوی که ممکن است از سوی آنها بخورد، جان سالم به در ببرد. قابل دید بودن این تجهیزات نیز اهمیت دارد. برخی استوپرهای پارکینگ دارای رنگ‌بندی و علائم روی آنها هستند که به رانندگان کمک می‌کند آنها را به راحتی تشخیص داده و از برخوردهای ناخواسته با آنها جلوگیری کنند. سایر ویژگی های بارز این متوقف کننده های خودرو عبارتند از:

  1. سهولت نصب و حمل: استوپرهای پارکینگ معمولاً در قالب قطعات جداشونده ارائه می‌شوند که نصب و حمل آنها را بسیارساده می‌کند. همچنین، وزن مناسب آنها نیز موجب می‌شود که راحتتر قابل جا به جایی و تغییر مکان باشند.
  2. قابلیت تنظیم ارتفاع: بعضی از استوپرهای پارکینگ دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند تا بتوانند به اندازه‌ای که نیاز است، خودروهای با ارتفاع مختلف را مسدود کنند.
  3. محافظ محیطی: خرید استاپر پارکینگ به عنوان تجهیزات فیزیکی در پارکینگ‌ها، به محافظت از محیط نیز کمک می‌کند. زیرا با جلوگیری از تجاوز خودروها به مرزهای غیرمجاز، از دسترسی به نواحی محدوده‌هایی که باید برای پیاده‌روها، مسیرهای اضطراری و سایر استفاده‌کنندگان پارکینگ رزرو شده‌اند، بازمی‌دارند.
  4. کیفیت و ماندگاری بالا: استاپر پارکینگ باید کیفیت بالایی داشته باشد تا بتواند در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید، باران و برف مقاومت کند. مسلما قیمت استاپر پارکینگ نیز با کیفیت و جنس آن رابطه مستقیم دارد.

فروشگاه تجهیزات ایمنی و ترافیکی هترمن علاوه بر ارائه انواع آینه محدب ترافیکی، مرجع معتبر و مناسبی برای خرید باکیفیت ترین متوقف کننده های خودرو است و شما می‌توانید انواع مختلف آن را در سایت بررسی و خریداری کنید.

آیا متوقف کننده های خودرو به وسایل نقلیه آسیب می رساند؟

استوپرهای پارکینگ در صورت نصب و استفاده صحیح، به وسایل نقلیه آسیب نمی رسانند. این تجهیزات از مواد مختلفی ساخته می شوند که دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و در صورت برخورد خودروها به آنها، هیچ آسیبی به خودرو وارد نمی کنند. نکات ایمنی در هنگام استفاده از استوپرهای پارکینگ عبارتند از:

  • استوپر را در محلی قرار دهید که در معرض دید رانندگان باشد.
  • استوپر را در محلی قرار دهید که در هنگام حرکت خودروها، مانع از حرکت آنها نشود.
  • در صورت لزوم، استاپر را با استفاده از مواد شوینده ملایم و آب تمیز کنید و هرگونه زباله یا کثیفی را که ممکن است روی آنها جمع شده باشد پاک کنید.
  • پیچ‌هایی را که پایه‌های استاپر را روی زمین محکم می‌کنند بررسی کنید و در صورت لزوم برای اطمینان از محکم بودن آنها را سفت کنید.
  • اگر استاپرهای پارکنیگ آسیب دیده یا فرسوده شدند، فوراً آن‌ها را تعویض کنید تا مطمئن شوید که سطح ایمنی و عملکرد مطلوبی دارند.

مزایای استفاده از استوپر پارکینگ

مزایای استفاده از استوپر پارکینگ

هدف از خرید استاپر پارکینگ، جداسازی فضای پارک خودروها در مناطق مخصوص پارک کردن است. این تجهیزات با انسداد فیزیکی چرخ‌های خودرو، اغلب به گونه‌ای طراحی می‌شوند که رانندگان را از عبور از فضای پارکینگ یا انجام مانورهای خطرناک دیگر بازدارند. استفاده از استوپرهای پارکینگ مزایای مختلفی دارد که عبارتند از:

  • جلوگیری از برخورد خودروها با یکدیگر و با موانع موجود در پارکینگ
  • کاهش خطرات ناشی از برخورد خودروها
  • حفظ ایمنی خودروها و افراد
  • افزایش طول عمر خودروها
  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری خودروها

معایب استفاده از استاپر پارکینگ

استفاده از استوپرهای پارکینگ معایب خاصی ندارد، اما در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد مزاحمت شود. به عنوان مثال، در پارکینگ های شلوغ، ممکن است استوپر پارکینگ ها باعث اشغال فضای پارکینگ شوند. همچنین در موارد خاصی ممکن است برای رانندگان موتور سیکلت یا برای افراد با معلولیت مشکلاتی ایجاد کنند. هرچند که با نصب مناسب و درست این تجهیزات اصلا شاهد این اختلالات نخواهید بود.

دلیل استفاده از استاپر پارکینگ

استفاده از متوقف کننده خودرو در پارکینگ برای افزایش ایمنی پارکینگ ضروری است. این تجهیزات از برخورد خودروها با یکدیگر و با موانع موجود در پارکینگ جلوگیری می کنند و از بروز خسارت مالی و جانی جلوگیری می کنند. کسانی که یک پارکینگ تجاری را مدیریت یا کنترل می کنند، وظیفه دارند از ایمن بودن پارکینگ و وسایل ورود و خروج از آن مطمئن شوند تا خطری برای سلامتی افراد نداشته باشند. کارفرمایان در صورت عدم ارائه یک محیط کار ایمن برای عموم ممکن است با عواقب جدی تحت قانون ایمنی مواجه شوند.

مرکز فروش تجهیزات ایمنی هترمن

مرکز فروش تجهیزات ایمنی هترمن

گروه تجاری صنعتی تقی خانی با نام تجاری هترمن، تولید کننده و وارد کننده انواع محصولات و تجهیزات ایمنی، حفاظت فردی (HSE)، آتش نشانی و ترافیکی است. این گروه از سال 1382 در زمینه طراحی و ساخت محصولاتی با رعایت استانداردهای داخلی و خارجی اروپایی و آمریکایی فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز از پیشتازان این عرصه بوده است.

هترمن به عنوان یک تولید کننده و وارد کننده محصولات حوزه ایمنی و تجهیزات ترافیکی، با تیم متخصص مشاوره خود در هر مرحله از پروژه در کنار شما خواهد بود. این مرکز انواع تجهیزات ایمنی از جمله استوپرهای پارکینگ را با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند.

نتیجه گیری

استوپر پارکینگ یک وسیله ضروری است که برای افزایش ایمنی پارکینگ استفاده می شود. این تجهیزات در انواع مختلفی تولید می شوند و از مواد مختلفی ساخته می شوند. استفاده از استاپر پارکینگ مزایای مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به جلوگیری از برخورد خودروها با یکدیگر و با موانع موجود در پارکینگ، کاهش خطرات ناشی از برخورد خودروها، حفظ ایمنی خودروها و افراد و افزایش طول عمر خودروها اشاره کرد.

سوالات متداول

1. استوپرهای پارکینگ در چه جاهایی کاربرد دارند ؟

  • محدود کردن دسترسی خودروها به نواحی مخصوصی مانند مسیرهای پیاده‌رو، مکان‌های اضطراری و نواحی اختصاصی.
  • ایجاد ترتیب و نظم در محل‌های عمومی نظیر پارکها، مجتمع‌های مسکونی و فضاهای تجاری.

2. استاپرهای پارکینگ چگونه نصب می‌شوند؟

این تجهیزات معمولاً با آماده‌سازی زیرساخت مناسب و استفاده از روش‌های اتصال مانند پیچ و مهره یا چسبندگی به زمین نصب می‌شوند. همچنین، برخی استوپرهای قابل حمل نیز وجود دارند که می‌توان آنها را به مکان دلخواه منتقل کرد.

3. آیا استوپرهای پارکینگ قابل تنظیم هستند؟

بله، برخی استوپرهای پارکینگ دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند تا بتوانند به اندازه‌ای که نیاز است، خودروهای با ارتفاع مختلف را مسدود کنند.

4. متوقف کننده خودرو در پارکینگ چگونه از تصادف سایر اتومبیل ها جلوگیری می‌کند؟

با قرار دادن استوپرهای پارکینگ در مناطق مشخصی که مرزهای مجاز برای تردد خودروها را تعیین می‌کند، این سازه‌ها از تصادف خودروها با موانع و تجاوز از مکان‌های غیرمجاز جلوگیری می‌کنند.

5. نام دیگر استاپرهای پارکنیگ چیست؟

متوقف کننده خودرو، تقسیم کننده پارکینگ و نگه دارنده چرخ خودرو نیز اسامی دیگر این تجهیزات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =