چراغ خورشیدی چیست و چگونه کار می کند؟

تجهیزات ترافیکی انواع مختلفی دارد که هر کدام در موارد خاصی برای مدیریت و کنترل ترافیک و نیز پیشگیری از حوادث مختلف استفاده می شود. چراغ خورشیدی نیز یکی از انواع پرکاربرد این تجهیزات می باشد، که با استفاده از فناوری های نوین و منبع انرژی خورشیدی کار می کند. کار چراغ خورشیدی ایجاد روشنایی برای محیط هایی است که نصب می شود. در واقع این چراغ ها به دلیل استفاده از نور خورشید و تامین روشنایی محیط مورد نظر، هزینه بسیار کمی دارد، از همین رو امروزه در بسیاری از جاده ها و معابر مورد استفاده قرار می گیرد.

چراغ خورشیدی چیست؟

چراغ خورشیدی چیست؟

نور خورشید به عنوان یکی از منابع پایدار و دائمی انرژی است که طی سال های اخیر در بسیاری از موارد جایگزین مناسبی برای برق بوده است. استفاده از چراغ خورشیدی که از آن با عنوان چراغ سولار نیز یاد می شود، در واقع چراغ های قابل حملی هستند که در آن ها از لامپ های ال ای دی برای تامین روشنایی استفاده می شود. علاوه بر این در کنار این چراغ ها صفحات خورشیدی یا فتوولتائیک نصب است که با جذب نور خورشید باتری تعبیه شده در آن شارژ می شود. این صفحات در واقع با صفحات سلول خورشیدی طراحی شده است از همین رو این قابلیت را دارد که نور خورشید را به برق تبدیل کند.

چراغ های خورشیدی از کریستال های سیلیکون و مواد شیمیایی ساخته شده است که با جذب نور خورشید لایه های الکترونی آن برانگیخته و به سمت فضای شارژ حرکت می کند. از جمله انواع چراغ های خورشیدی می توان به مواردی همچون چراغ فلاشر خورشیدی، چراغ های رشته ای، چراغ های تزئینی، فانوس های خورشیدی، چراغ های دکلی خورشیدی و… اشاره کرد.

انواع این چراغ ها در مرکز فروش تجهیزات ایمنی هترمن عرضه می شود، شما می توانید با مراجعه به وبسایت اینترنتی این فروشگاه، نسبت به بررسی و خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنید.

کاربردهای چراغ فلاشر خورشیدی

خرید چراغ خورشیدی چشمک زن به دلایل مختلفی انجام می شود. از مهمترین کاربردهای این چراغ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعلام هشدار بصری به رانندگان برای جاده های در حال ساخت و ساز، مناطق عبور عابر، تابلوی توقف
  • ورودی تونل ها، تقاطع ها و رمپ های ورودی و خروجی
  • محل های انجام پروژه های عمرانی و عملیاتی

مزایا چراغ خورشیدی:

مزایا چراغ خورشیدی

استفاده از انواع چراغ های ترافیکی خورشیدی، توام با مزایا و معایبی است که مهمترین آن ها در ادامه بیان می شود. پیش از آنکه بخواهیم به بیان معایب این چراغ ها بپردازیم، ابتدا مزایای آن را بیان می کنیم:

  1. سازگاری انرژی خورشیدی با محیط زیست: یکی از پارامترهای اساسی در استفاده از چراغ های خورشیدی، استفاده از انرژی تجدیدپذیر و پایدار خورشید به عنوان منبع انرژی است. در استفاده از این انرژی جایگزین بسیار مناسبی در مقایسه با دیگر منابع تامین انرژی مانند کربن یا استفاده از سایر سوخت های آلاینده است.
  2. مقرون به صرفه: یکی دیگر از مزایای این چراغ ها، هزینه پایین آن برای تولید و استفاده از انرژی خورشیدی است.
  3. نامحدود بودن منبع انرژی خورشیدی: استفاده از انرژی خورشیدی هیچ محدودیتی ندارد بر خلاف سایر سوخت های تجدید ناپذیر یا آلاینده.
  4. نگهداری آسان: نگهداری از پنل های خورشیدی برای این نوع چراغ ها نگهداری آسانی دارد و بازرسی های دوره ای بعد از نصب کفایت می کند.
  5. تنوع بالای محصول: شما می توانید انواع چراغ های خورشیدی را در بازار خریداری کنید. در صورت نیاز به خرید این محصول می توانید از فروشگاه اینترنتی تجهیزات ایمنی هترمن دیدن کنید.

معایب چراغ خورشیدی:

حالا نوبت به بیان معایب این نوع چراغ ها می رسد. از جمله معایب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. محدودیت فضای نصب: این چراغ ها باید در محیط هایی که نور مستقیم خورشید می تابد باید نصب شود. از همین رو محدودیت فضا برای نصب آن وجود دارد.
  2. تمیز کردن مداوم صفحه های خورشیدی: در صورت کثیف شدن این صفحه ها با گرد و غبار مانع از رسیدن نور خورشید به صفحات و شارژ شدن باتری می شود.
  3. عدم شارژ کافی در روزهای ابری: در روزهای ابری یا مناطق سردسیر که نور خورشید در اکثر طول سال ضعیف است، به خوبی شارژ نمی شود.
  4. تعویض زود به زود باتری: باتری های این چراغ ها باید هر یک تا سه سال عوض شود.

چراغ های خورشیدی چه اجزایی دارند؟

اجزا چراغ های خورشیدی

چراغ خورشیدی از بخش های مختلفی تشکیل شده که در ادامه به مهمترین بخش های آن اشاره می شود:

پنل خورشیدی: این پنل در واقعه جز اصلی چراغ های خورشیدی به شمار می آید. این پنل ها در واقع همان سلول های خورشیدی است که به نور خورشید حساس است و با جذب نور توان شارژ کردن باتری را دارد.

باتری: صفحات خورشیدی در نظر گرفته شده برای این چراغ ها با جذب نور خورشید انرژی لازم برای شارژ باتری چراغ را تامین می کند. در این باتری ها از لیتیوم یون یا اسیدی استفاده می شود.

کنترلر: بخش دیگری از این چراغ ها که در واقع انرژی و میزان مصرف انرژی را مدیریت می کند می باشد.

قیمت و خرید چراغ چشمک زن خورشیدی

چراغ چشمک زن سولار خورشیدی به عنوان یکی از لوازم پرکاربرد به ویژه در میان لوازم مدیریت و کنترل ترافیک به ویژه برای مناطق گرم و خشک به شمار می آید. از همین رو مقرون به صرفه تر از سایر منابع تامین انرژی دیگر می باشد. قیمت چراغ خورشیدی بسته به عوامل مختلفی است. از جمله عواملی که می تواند در زمان خرید این محصول بر قیمت آن تاثیر داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنل خورشیدی و باتری شارژی آن
  • ارتفاع قطب نور
  • کنترلر و چراغ روشنایی
  • ساعات روشنایی این چراغ ها
  • ظرفیت باتری
  • کیفیت چراغ های تولید شده

تمامی این عوامل می تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت این محصول شود.

مرکز فروش تجهیزات ایمنی هترمن

مرکز فروش تجهیزات ایمنی هترمن

تجهیزات ایمنی هترمن یکی از مراکز معتبر برای خرید تجهیزات ایمنی و ترافیکی در کشور می باشد که تمامی این محصولات از برندهای معتبر دنیا و نیز دارای استانداردهای ملی و بین المللی است. در صورتی که قصد خرید انواع چراغ های خورشیدی را داشته باشید، می توانید محصولات متنوع این فروشگاه را در وبسایت اینترنتی آن مشاهده کنید.

نتیجه گیری

چراغ خورشیدی طی سال های اخیر به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد ترافیکی به ویژه برای مناطق گرم و خشک به شمار می آید. چراغ هایی که به جای استفاده از منبع برق یا سوخت های دیگر، از انرژی پایدار خورشیدی برای تامین روشنایی استفاده می کند. این چراغ ها به دلیل هزینه مقرون به صرفه گزینه مناسبی است که می توان به راحتی در محیط های باز و در مجاورت نور خورشید برای اهداف مختلف استفاده کرد.

سوالات متداول

1- اجزا چراغ خورشیدی چیست؟

کنترلر، باتری، پنل خورشیدی

2- انواع چراغ های خورشیدی چیست؟

چراغ فلاشر خورشیدی، چراغ های رشته ای، چراغ های تزئینی، فانوس های خورشیدی، چراغ های دکلی خورشیدی

3- عوامل موثر بر قیمت چراغ های خورشیدی چیست؟

  • پنل خورشیدی و باتری شارژی آن
  • ارتفاع قطب نور
  • کنترلر و چراغ روشنایی
  • ساعات روشنایی این چراغ ها
  • ظرفیت باتری
  • کیفیت چراغ های تولید شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + یازده =