علائم راهنمایی و رانندگی صنعتی چیست؟

علائم راهنمایی و رانندگی صنعتی برای نشان دادن ترافیک به آنچه در یک منطقه خاص جریان دارد ضروری است. ایمنی بسیار حیاتی است و شما به تابلوهای قابل اطمینان نیاز دارید. دانستن اینکه گزینه های شما چیست ، اطمینان حاصل خواهد کرد که در صورت نیاز می توانید آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.

چه علامتی برای ترافیک صنعتی واجد شرایط است؟

علائم راهنمایی و رانندگی صنعتی در حاشیه یا بالاتر از جاده ها و بزرگراه ها قرار دارند. آنها برای ارائه اطلاعات مهم به رانندگان طراحی شده اند تا مقررات داخل منطقه را حفظ کنند و اطمینان حاصل کنند که همه رانندگی ایمن دارند.

علائم راهنمایی و رانندگی صنعتی طی سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. اولین شاخص های ترافیکی روی چوب یا سنگ پیدا شد. اکنون ، آنها از فلز ساخته شده اند و ممکن است روی پایه های فلزی نصب شوند یا از چراغ راهنمایی و سایر سازه های نصب شده در بزرگراه آویزان شوند. اندیکاتورهای فلزی اطمینان از تخریب ناپذیری آنها را می دهند – ضد آب هستند و می توانند در برابر باد زیاد مقاومت کنند.

از علائم راهنمایی و رانندگی صنعتی می توان در املاک خصوصی یا عمومی استفاده کرد. با افزایش ترافیک ، پلاکاردهای تصویری با فرکانس بیشتری استفاده می شوند. این بسیاری از کلمات را حذف می کند تا برای رانندگان راحت تر درک شود که چه اتفاقی می افتد وقتی از آنجا عبور می کنند. علاوه بر این ، استفاده از نمادها بر اساس پروتکل های بین المللی است ، و درک رانندگان از سراسر جهان برای انجام اقدامات لازم یا توجه به هشدارها را آسان می کند.

دسته های علائم راهنمایی رانندگی

بیشتر علائم راهنمایی و رانندگی صنعتی در سراسر ایالات متحده و همچنین کانادا ، ایرلند ، ایران و استرالیا برای شناسایی چگونگی و مکان استفاده از شاخص ها طبقه بندی شده اند:

  • راهنما (شناسایی مکان ها ، جاده ها)
  • هشدار
  • نظارتی
  • مدیریت بحران
  • ترافیک / ساخت و ساز موقت
  • مدرسه
  • راه آهن / راه آهن سبک
  • دوچرخه

در حالی که این علائم بیشتر برای رانندگان است ، اما برای دیگران راهنمایی (و ایمنی) ایجاد می کند. این شامل عابران پیاده ، دوچرخه سواران و کارگران ساختمانی است. بسته به علامت ، آنها می توانند در اشکال و رنگ های مختلف وجود داشته باشد. برخی از آنها دارای کلمات هستند در حالی که دیگران به سادگی از نمادهای شناخته شده بین المللی استفاده می کنند.

معنی اشکال در علائم راهنمایی رانندگی

درک این نکته مهم است که علائم راهنمایی و رانندگی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. برخی از اشکال منحصر به یک دستور خاص هستند در حالی که برخی دیگر عمومی تر هستند.

پرچم علائم راهنمایی رانندگی

پرچم

تنها نوع تابلویی که از پرچم دار استفاده می کند علامتی است که به معنی «منطقه عبور نکردن» است. این تضمین می کند که رانندگان می دانند مجاز به حرکت به لاین مجاور و عبور از جلوی وسیله نقلیه نیستند.

هشت ضلعی علائم راهنمایی رانندگی

هشت ضلعی

فقط یک علامت ‘stop’ از یک علامت هشت ضلعی استفاده می کند. این اطمینان را می دهد که رانندگان قبل از اقدام کامل متوقف شده و به همه جهات نگاه می کنند.

الماس علائم راهنمایی رانندگی

الماس

وقتی علامتی به شکل الماس وجود دارد ، خطراتی را که ممکن است در آینده مشاهده شود هشدار می دهد. این موارد شامل مواردی مانند بستن جاده ، عابران پیاده ، تراکتور ، بن بست و موارد دیگر است.

مستطیل افقی علائم راهنمایی رانندگی

مستطیل افقی

این شاخص ها راهنماهایی را به رانندگان ارائه می دهند ، مانند اینکه اگر ترافیک ورودی متوقف نشود یا وقتی یک خط خاص فقط “خروج است”.

مستطیل عمودی علائم راهنمایی رانندگی

مستطیل عمودی

علائم عمودی اطلاعات نظارتی ، مانند محدودیت سرعت در بزرگراه ها یا رمپ های خروجی را به رانندگان اطلاع می دهد.

مثلث وارونه علائم راهنمایی رانندگی

مثلث وارونه: این شکل همیشه برای تشخیص حق تقدم است.

علائم عمودی اطلاعات نظارتی ، مانند محدودیت سرعت در بزرگراه ها یا رمپ های خروجی را به رانندگان اطلاع می دهد.

نمایان بودن علائم راهنمایی رانندگی

هنگامی که افراد با سرعت بالا در بزرگراه حرکت می کنند باید علائم قابل مشاهده باشد. اگر علامتی دیده نشود ، می توان اطلاعات مهم را از دست داد. دلیل اینکه چرا شاخص ها نه تنها اشکال مختلف بلکه رنگ های مختلفی نیز هستند.

قرار دادن تابلو بسیار مهم است. این به مردم می گوید آنچه را که باید در مکانی که می خواهند بدانند بدانند. در حالی که ممکن است برخی از علائم در سمت چپ جاده قرار بگیرند ، بیشتر آنها در سمت راست قرار دارند.

بعلاوه ، بسیاری از علائم در فاصله 1000 متری قبل از تعویض یا خطر قرار می گیرند. به رانندگان این فرصت را می دهد تا اطلاعات را پردازش کرده و وارد لاین لازم شوند (یا رانندگی خود را به روش دیگری تنظیم کنند).

قابلیت مشاهده علامت به چند روش مختلف کنترل می شود. اندازه تابلو و حروف برای اطمینان از اینکه رانندگان می توانند آن را ببینند بدون اینکه تابلو آنقدر بزرگ شود که به خطر بیفتد بسیار مهم است. اندازه استاندارد برای اکثر اندازه ها 30 اینچ در 36 اینچ است.

از رنگ های روشن برای کمک به دید نیز استفاده می شود. قرمز ، نارنجی ، زرد و سفید متداول ترین رنگ ها برای جلب توجه و اطمینان از این هستند که مسافران از جاده می دانند که چه کاری باید انجام دهند.

سرانجام ، سطوح بازتابنده مهم هستند. به خصوص در شب ، تابلو هنوز هم حیاتی است. مردم حتی در تاریکی نیز باید قادر به خواندن علامت باشند. با استفاده از یک سطح بازتابنده ، چراغ های جلو با روشنایی لازم به تابلو برخورد می کنند.

در حالی که برخی از بزرگراه ها از چراغ هایی برای روشن کردن علائم اهمیت استفاده می کنند ، این همیشه صدق نمی کند. به همین ترتیب ، پلاکاردها باید بتوانند به تنهایی عمل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 2 =