به راحتی از خطرات ایمنی در محل کار اجتناب کنید

رایج ترین خطرات ایمنی محیط کار که به راحتی می توانید از آنها جلوگیری کنید.

محل های کار یکسان نیستند و خطرات مختلف سلامتی و ایمنی دارند. اما ، یکسری خطرات ایمنی در محیط کار مشترک وجود دارد که اگر از آنها آگاهی داشته باشید به راحتی می توانید از آنها جلوگیری کنید. حتی اگر فکر می کنید محل کار شما در معرض خطر کمتری برای این خطرات است ، همیشه ایمن بودن بهتر از تأسف است زیرا ممکن است هزینه بر باشد. حوادث ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که حداقل انتظار داشته باشید ، بنابراین ، به نفع شرکت و همچنین کارمندان شما ، همه افراد در محل کار باید در مورد خطرات ایمنی آموزش ببینند.

6 مورد از خطرات ایمنی و چگونگی جلوگیری از آنها

1. خطرات سقوط از ارتفاع

1. خطرات سقوط از ارتفاع

کارمندان می توانند در هر مکانی لغزش ، مسافرت و سقوط کنند ، خواه محل کار در یک سایت کاری بسیار خطرناک باشد و هم در یک فضای اداری کوچک. این نوع تصادفات می تواند باعث آسیب دیدگی سر و کمر ، شکستگی استخوان ، بریدگی ، رگ به رگ شدن و کشیدن عضلات شود. کارمندان می توانند بر روی سطح مرطوب بلغزانند ، روی کابلها و تجهیزات سقوط کنند یا به دلیل ناهموار بودن سطوح. بدون توجه به مکان ، هنگامی که منطقه ای خیس است ، مهم است که یک سیستم ایمنی را بیرون بیاورید یا منطقه را به همان سرعت خشک کنید. کابل ها باید به طور مرتب نصب شوند تا باعث انسداد نشوند و تجهیزات پس از استفاده در محل خود قرار گیرند. هنگام کار در مناطقی که سطح ناهموار وجود دارد ، همیشه باید از کفش ایمنی مناسب استفاده شود.

2. خطرات برق

2. خطرات برق

سیمهایی که در معرض خطر قرار می گیرند می توانند مستقیماً یا غیرمستقیم باعث برق گرفتگی شوند و سیمهای معیوب حتی منجر به آتش سوزی می شوند. عایق بندی برق باید توسط یک متخصص معتمد انجام شود و نگهداری باید در نظر گرفته شود. در مناطقی که کار با تجهیزات بخشی از کار آنهاست ، کارگران باید از کفش های دارای درجه خطر الکتریکی استفاده کنند.

3. خطرات آتش سوزی

3. خطرات آتش سوزی

اولین قدم برای ایمنی در برابر آتش سوزی این است که مطمئن شوید در محل کار خود یک آشکارساز آتش و هشدار دهنده آتش و همچنین کپسول های آتش نشانی در سراسر ساختمان نصب شده است. بررسی تعمیر و نگهداری این تاسیسات باید بطور منظم انجام شود. کارمندان باید با نحوه کار سیستم هشدار و کپسول های آتش نشانی آشنا شوند. وقتی آتش سوزی اتفاق بیفتد وقتی کسی حضور ندارد، داشتن سیستم اعلام حریق می تواند به جلوگیری از فاجعه کمک کند. در صورت آتش سوزی در ساعات کار ، اگر از قبل برنامه مناسب فرار به کارمندان ارائه شود ، می تواند به نجات جان افراد کمک کند. کارمندان همچنین باید از خطرات ناشی از آتش سوزی که می تواند در اثر تجهیزات یا وسایلی که روی آنها باقی مانده است یا مایعات و گازهای قابل اشتعال ناشی شود ، آگاه باشند.

4. خطرات ارگونومیک

4. خطرات ارگونومیک

فشار در بدن ما می تواند هنگامی ایجاد شود که مدت طولانی در همان وضعیت بمانید. چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده کار کنید ، بدن می تواند در معرض آسیب باشد. همین مورد برای شغلی شامل حرکت تکراری است که بر کمر و وضعیت شما تأثیر می گذارد. اصل ارگونومی باید در محیط کار شما اجرا شود تا از درد ، خستگی یا حتی بیماری ها جلوگیری کند. هنگام انجام سنگین وزنه برداری ، دستورالعمل های خاصی برای پیروی از آسیب ها وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. وقفه در زمانهای خاص نه تنها از خطرات ارگونومی جلوگیری نمی کند ، بلکه به شما یک وقفه ذهنی نیز می بخشد.

5. خطرات بیولوژیکی

5. خطرات بیولوژیکی

کارگرانی که با مواد شیمیایی کار می کنند در بیشتر موارد به خوبی می دانند که اگر اقدامات احتیاطی لازم را انجام ندهند ، در معرض خطر قرار گرفتن در معرض برخی مواد شیمیایی است. اما ، مواجهه های دیگری نیز وجود دارد که کارمندان ممکن است ندانسته با آنها تماس بگیرند. اینها خطرات بیولوژیکی است که معمولاً مشاهده آنها آسان نیست و بنابراین قابل چشم پوشی است. باکتری ها ، ویروس ها ، حشرات و فضولات حیوانات و همچنین مایعات بدن از خطرات طبیعی هستند که می توانند باعث بیماری ها و بیماری ها شوند. بهداشت شخصی اولین قدم برای محافظت از خود است. حفظ یک محیط کار تمیز برای سلامتی بسیار حیاتی است. و زمانی که کسی بیمار شد اطلاع دهد می‌توان از سرایت ویروس به همکاران جلوگیری کرد.

6. خطرات صوتی

6. خطرات صوتی

صداهای بلند می توانند صدمات دائمی به شنوایی شما وارد کنند و این برای کسانی که دوستدار جشنواره موسیقی در آنجا هستند ، تأسف آور است. کاهش شنوایی ممکن است با گذشت زمان و در معرض صداهای بلند به طور منظم و همچنین بلافاصله در مواردی که صداهای انفجاری تولید می شود ، رخ دهد. در مشاغل خاص ، جلوگیری از صداهای بلند غیرممکن است. بنابراین محافظت از شنوایی در مناطقی که لازم است به عهده کارفرما است. با کنترل قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد از طریق بستن مناطقی که سر و صدا ایجاد می شود ، خود کارمندانی را که درگیر این عمل پر سر و صدا نیستند ، ایمن نگه می دارید.

همه مناطق کاری خواستار آموزش مکرر در مورد ایمنی و تجهیزات محل کار نیستند. سقف دارها برای مواردی در مورد خطرات بالای پشت بام آموزش داده می شوند ، در حالی که کارگران کارخانه ها در مورد خطرات ماشین های کارخانه آموزش می بینند ، برق کارها بیشتر روی ایمنی برق تمرکز می کنند و این لیست ادامه دارد. برخی از خطرات ایمنی محل کار مشهود است و گاهی اوقات تنها عقل سلیم برای جلوگیری از آسیب لازم است. در هر صورت ، به نفع شماست که از نظر خطرات ایمنی در کسب و کار خود بازرسی ها را انجام دهید و به کارمندان خود در مورد نحوه جلوگیری از حوادث آموزش دهید. یک محیط کار ایمن به کارفرمایان کمک می کند تا احساس راحتی کنند و حتی می توانند به افزایش کارایی کار کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =